============================================================

måndag 21 april 2014

Helgen som gick (går) i bilder. So far.

Jo! Jag var ju iväg på Påskaftons förmiddag för att köpa brallor. Eftersom jag ju lyckats pajja de par jag ändå hade. Totalt provade jag upp emot tolv olika par innan jag lyckades hitta ETT par som passade - av EXAKT den modell och storlek som jag alltså just hade rivit sönder när jag for i backen häromdagen. FYFAN vad jag hatar att köpa brallor!! Finns ingenting som får en att känna sig så felskapt som att prova brallor!

Det fanns bara ett par kvar av mina favoritbrallor i hela butiken, så jag köpte dem. Sen provade jag ett annat par också. En mer "relaxed"-variant av jeans. Satt sådär. Funderade en stund, gick ut och tog en större storlek och gick direkt till kassan. Orka prova mer nu liksom?!

När jag hade betalat och skulle gå ut så började det tjuta som fan från larmet. Jag blev såklart passande tomatröd i ansiktet och kände mig jätteskyldig, trots att jag hade betalat. Det visade sig att de där brallorna jag aldrig provade, hade inte mindre än FYRA bortplockade larmpuckar - I ENA FICKAN!!!

Tydligen har de kommit på några ungdomar med att sitta i provrummen och plocka bort de där larmpuckarna och helt sonika sno kläderna. De bortplockade puckarna gömmer de sen i andra kläder. Jag fattade ingenting - trodde att man bara kunde ta bort puckarna i kassan?! Men herregud - jag är ju lastgammal och alldeles för naiv. Tydligen.

På eftermiddagen kom i alla fall några kompisar över för påskmiddag. Det blev grillat. Såklart. Jag hade gjort rostade rotsaker (potatis, morötter, sötpotatis) i ugn, och vi hade massor av grönsaker och såser till. De kom över med en flaska av Morbergs rosévin också. Jag är ju tveksam till allt som Morberg gör, men fick se mig besegrad, för vinet var faktiskt gott. Till efterrätt åt vi Gino och glass.


Kidsen fick besök av påskharen som lämnade ledtrådar och skattkarta till vart äggen hade gömts. Sonen tog täten och Dottern och hennes kompis följde efter. Ja, de hittade till slut äggen. Det var ju en alldeles fantastiskt bra karta den där... ähum... "påskharen" hade ritat, jue! :-)


Det blev en hyfsat sen Påskafton ändå, och vi stupade i säng allihopa.

Efter frukost igår skickade jag iväg Sonen till en kompis och drog på mig arbetsbrallorna. Fyllde släpet med skräp och stack sen ut på en härlig PW i skogen med en kompis. Vid återkomst åkte jag och Maken och kastade allt skräp på tippen.


Tyvärr fick jag SKITONT i min hälsporre-fot efter promenaden, så jag blev lite sänkt. Men inte hanns det med någon vila för det! Dusch och sen ner och handla lite på centrumet. Bästa Morfar skulle ju komma klockan tre!

De, alltså Bästa Morfar, hans käresta samt min lillasyster, kom som planerat och vi satt först ute i solen och drack kaffe innan vi la på kyckling på grillen. Det blev färskpotatis till. Inte svensk, tyvärr, utan ful-färskisar från Israel. Goda, men garanterat inte miljövänliga. Till efterrätt blev det gluten- och laktosfri kladdkaka, glass, färska jordgubbar och färsk ananas. Ja, vi var sjukt mätta sen! :-)


Nu är det alltså redan Annandag Påsk, och det är sista lediga dagen i den är långhelgen. Jag har inte vilat många minuter, känns det som. Men så blir det ju alltid. Jag har nog lite svårt att sitta still ändå... när jag tänker efter...

Nu ska jag röja upp i köket och fixa frulle. Sen åker jag till S för en ny skogs-PW. Hoppas att foten håller bättre idag...

BIG LOVE!

Inga kommentarer: