============================================================

fredag 19 september 2014

ÄÄÄÄÄNTLIGEN Fredag.....!!!!

God morgon!

Gud så skönt med fredag!! Den här veckan vill bara inte ta slut, känns det som! Jag tror att det beror på att förra helgen åts upp lite av konferensen. Det kändes inte riktigt som att jag hann vara ledig. Så den här helgen måste jag passa på att njuta!

Igår plockade jag för övrigt ihop redan 14.30. Jag var tvungen. Det har varit så mycket jobb, och det är fortfarande jättemycket. Jag har känt bara senaste veckan att jag haft lite för mycket känningar i magen. Så jag bara "nä, nu räcker det!" Jag plockade ihop, gick och hämtade barnen och när vi kom hem la vi oss i soffan och pratade, myste och läste. PRECIS vad jag behövde!

På kvällen låg jag i soffan och kollade på "Sopranos", och jag kunde knappt hålla ögonen öppna. Sen small det till i magen... Jag fick peta i mig både Omeprazol och Citodon innan jag la mig. Och vet ni - jag kan förstå de personer som blir beroende av smärtmedicin. Faktiskt. Den fantastiska frihet och det lugn som sprider sig i kroppen när smärtan äntligen börjar släppa taget - den är svårslagen. Men det gäller att vara medveten om detta. Och jag är väldigt, väldigt restriktiv med att ta tabletter. Har alltid varit. Så jag tror inte att jag är i farozonen, men jag har faktiskt full förståelse för att det är lätt hänt.

Natten var bökig, dessutom. Dottern ropade halv två, och sen höll fick jag springa upp flera gånger innan hon till slut kom till ro. Först var hon törstig. Sen kunde hon inte somna om och blev ledsen. Sen somnade hon och drömde mardröm att jag lämnade henne.... Så det blev mycket trösta, prata och lura ut henne från de där tankarna innan vi båda fick tillbaka nattsömnen. Tufft... Skönt, som sagt, att det är fredag idag...

Nu ska jag jobba, men avslutar med lite bilder från morgonens promenad till skolan. Vi gick och beundrade dimman, jag och barnen. Och så tittade vi på alla vackra spindelnät som syntes nu i den här fuktiga luften! Vilka konstnärer ändå! :-)

BIG LOVE!!







Inga kommentarer: