============================================================

onsdag 17 september 2014

Vacker onsdag. Ledsam onsdag. Knasig onsdag.

God Morgon!

Alltså... blir man inte helt tagen av Moder Jord den här tiden?! Hösten visar upp sig från sin absolut vackraste sida just nu! Jag höll knappt på att ta mig till jobbet i morse, för jag ville stanna och fotografera hela tiden! ;-)

I morse lämnade jag av Dottern till en utedag i ett av våra närliggande naturreservat - bilden är därifrån för övrigt. Det blir en heldag i skogen, så vi är tacksamma för det fantastiska vädret!

Tyvärr har hon på sista tiden haft väldigt svårt med avskeden, så när vi lämnar på morgonen så blir det mycket tårar och mycket ledset. Hon är tapper ändå och vinkar och säger Hej Då, men gråter hela tiden... Och det gör så ont i magen att åka då! Men jag vet också att hon alltid är glad när vi hämtar henne, vilket tyder på att hon har det bra. Dessutom är det ingen som ringer från förskolan och säger att hon är otröstlig, så det där går ju snabbt över. Det är bara precis när vi lämnar som det är jobbigt.

Hörrni... nu kommer ni att tycka att jag är HELT bäng i roten, men jag bjuder på det.

När jag sitter och jobbar så kan jag tycka att det är skönt att ha musik på. Radio ibland, Spotify ibland. Men så i vissa perioder så tröttnar jag. Och vet ni vad jag kan göra då? Jo, då kan jag dra på NetFlix och köra t ex serien "Förhäxad", som jag sett hundra gånger och kan helt utantill, och LYSSNA på. Ja, precis. Jag sitter och jobbar i andra program och ser inte alls bilden, utan jag drar på mig lurarna och LYSSNAR! Kan vara lika avslappnande som musik, kan jag meddela. Självklart funkar det ju inte att dra på något man vill se, något man inte sett förut. Då skulle det störa jobbet. Men det här är som bakgrundsmusik. Typ.

Är jag helt sjuk i huvudet?

Jaja... nu fortsätter vi här! Ha en fin onsdag! Snart helg, hörrni! :-)


Dotterns uggla "Ugglis" fick följa med mig till jobbet idag.
Skönt med lite sällskap.
Känner mig dock lite väl iakttagen och granskad emellanåt... ;-)

Inga kommentarer: