============================================================

torsdag 2 oktober 2014

Nästa steg?

Jag tror att jag borde börja med yoga. Jag tror att det skulle vara bra för mig. Jag kan visserligen ingenting om yoga, och jag gör det här antagandet helt och hållet grundat på den bild jag fått av yoga genom media och rykten.

Jag är stressad. Jag är stel som en pinne. Jag har ont i muskler och leder. Yoga är väl jättebra då? Eller?

För inte så länge sedan läste jag en bok om Sune för Sonen. I något kapitel skulle Sune göra kullerbyttor på gympan. Och jag kom på mig själv med att tänka "Undrar om jag ens skulle klara av att göra en kullerbytta?" Och det skrämmande svaret är: "Nej." Jag tror ärligt talat inte att jag skulle klara av det. Inte utan att göra mig rejält illa i alla fall. Och herregud - jag är 39 år, inte 79 år! Det är ju skandal, det här!

Jag har tidigare hållit på en del med pilates, och då var jag betydligt mer rörlig än nu, även om jag även då var "smidig som ett kylskåp", som jag brukar säga.

Men jag har tänkt på det här ganska mycket. Det här med yoga.

Jag har ju TESTAT yoga en gång. Med min svägerska. Vi var nere på lokala träningsklubben. Det var helt fel för mig. Det hela kändes krystat och konstigt bara. Det känns mer som att om man ska göra det på något ställe med mer fokus på mindfullness än på träning. Men det lär ju vara svårt att hitta här ute i bushen! Haha!

Ska forska lite till på det där, tror jag...


Inga kommentarer: