============================================================

torsdag 23 oktober 2014

Torsdag: Känslor, snö och tidsbrist

God Torsdag!

Idag är jag lite sliten faktiskt. Jag hade en dålig dag igår. Trött, dåliga besked från läkaren, och sen blev kvällen inte som jag hade tänkt mig heller.

I morse var jag iväg på skolan och träffade Sonens fröken en stund. Han har haft det lite jobbigt de senaste veckorna, så jag ville prata lite om hur läget i klassen är och sådär. Han har verkligen en väldigt bra fröken. Hon är varm och trygg, men det är inget bullshit. Hon är väldigt tydlig med vad som gäller i hennes klassrum, och det känns jättebra. Jag tror att barnen gillar det också. Sonen brukar säga att han har fått världens snällaste fröken. :-) Men det är ju känslosamt att prata om sina barn, speciellt när de inte mår jättebra. Så det var lite jobbigt. Men det gick bra. Jag har fullt förtroende för hans fröken, och de frågetecken jag hade lyckades hon räta ut ganska bra tycker jag.

Men som sagt - känslomässig berg-och dalbana det senaste dygnet...

Ser på Aftonbladet att snön börjar dra in över landet...


Jag är inte redo för snö än. Varken jag eller bilen... ;-)  Jag hoppas att det dröjer lite, lite till. I år känns det jättejobbigt att tänka på vinter, snö och kyla. Av någon anledning. Kanske för att jag fortfarande inte riktigt vill släppa taget om semestern och solen i somras. Jag hade en sån underbar sommar i år... Och hösten har gått så fort att jag knappt hunnit med.

Igår när jag var på jobbet så pratade jag och chefen om det där. Att tiden går så fort. Vi började prata om julbord, julklappar, det faktum att företaget fyller 10 år nästa år etc. Och jag bara: "Du... alltså... det är snart NOVEMBER, så... ska vi hinna med allt vi vill till årsskiftet så får vi ta mig tusan lägga på lite..." :-)

Och med det - åter till jobbet! Mycket, MYCKET att göra...

Inga kommentarer: