============================================================

lördag 28 februari 2015

Lördagen so far

God eftermiddag!

Vi lyckades leja bort båda barnen efter lunch, så jag och Maken drog iväg på lite shoppingärenden. Det första vi gjorde var att åka till Sova och prova ut en ny Tempur-kudde till Maken. Han jäkla nacke behöver bättre stöd nu (igen) och det är dags att byta ut den gamla kudden. Saaaaatan vad dyrt! Men förhoppningsvis får han sova på nätterna nu i alla fall! ;-)


Efter det åkte vi till Plantagen och tog en fika på Wayne's Coffee.
Laktosfri latte och glutenfri Daimtårta.
Snyggt, Wayne's Coffee. Mycket snyggt! 


Sen gick vi och botaniserade där inne en lång stund. Hittade superfina citronträd som jag ville ha. Massor av påskliljor. Orkidéer i mängder. Vi kollade på utomhusmöbler och växthus och planerade och drömde. Sen köpte jag med mig en superfin bukett lila tulpaner hem också.


På vägen hem plockade vi upp barnen och bokade dessutom bord på en av de lokala restaurangerna på byn. Så snart ska vi plocka ihop och bege oss iväg för tidig middag. Det blir lagom det, för då hinner vi hem i god tid till Mellon ikväll också.

Så jäkla mysig dag, detta!
Tyvärr brukar våra helger se ut som så - och nu kanske jag svartmålar Maken lite, men han vet redan vad jag känner här - att jag springer runt och städar, tvättar och gör ärenden, medan Maken sitter och spelar bort halva dagen med TV-spel.

Nu fick vi flera timmar tillsammans. Bara han och jag dessutom!
Jag var skitnöjd och bara satt och fån-log i bilen på vägen hem! :-)

Ha en fortsatt fin lördag, vänner!

P Ö S S ! ! !

1 kommentar:

Sara sa...

Om några år kommer du att ha det fån-leendet när barnen för en gång skull åker med någonstans. :-D