============================================================

fredag 27 mars 2015

TGIF

God Fredag!

Och himmel så skönt med fredag...!!

Det tog faktiskt på mina krafter igår det här Twitter-köret. Jag började svara på flera av påhoppen och försökte förklara mig, men jag gav upp. Jag drog mig till minnes de gamla visdomsorden: "Det bästa sättet att tysta en idiot är att inte svara."

Nä, så kanske ordspråket inte går. Men det borde göra det.

Idag är det i alla fall fredag, och även om det regnar, är kallt och grått ute så känns det skönt. I kväll blir det Taco-fredag - efter barnens ihärdiga tjat - som hos så många andra i detta avlånga land. Varför blev det så? Att man skulle äta Taco på fredagar? Det var väl inte jättemånga år sen som det var "kyckling på fredag" som gällde...? ;-)

I morgon är det alltså 50-årsfest för Svägerskans man. Barnen är bortlejda till kompisar där de också ska sova över. De ser fram emot detta jättemycket. Jag har ännu inte bestämt vad jag ska ha på mig, men det blir väl något av det jag beställde från BonPrix senast. Hoppas också att den där ögoninflammationen som verkar vara på väg tillbaka stannar långt, långt borta.

Men nähä... nu börjar jag jobba, så...

KRAM!


Inga kommentarer: