============================================================

fredag 24 april 2015

Äntligen Fredag - Igen!

Hej Fredag!

Hur mår ni? Är ni glada att vi nått slutet av veckan?

Skönt med Fredag av flera skäl. Dels innebär det kort dag för mig. Dels innebär det hemmakontor för mig. Och dels innebär det att jag snart får ledigt i ett par dagar. Och just det där sista känns viktigt just idag. För igår, efter Dotterns musikal, så gick vi ut och åt middag. Och medan vi satt där och åt så smällde det till som tusan i magen och jag började må väldigt dåligt. När vi kom hem gick jag och la mig en stund, och senare på kvällen så tog jag en Citodon också, innan jag gick och la mig.

Tyvärr är jag fortfarande inte okej i magen. Och jag är galet trött - vilket jag alltid blir när jag haft en magepisod. Tack och lov var det länge sen jag hade en sån smärta att jag ligger och hyperventilerar och med 112 på speed-dial. Nej, det här är mer en molande, märklig värk. Det känns ungefär som att hela systemet, från halsen och ner till röven, ungefär, är fullständigt FULLPROPPAT med luft. Det spänner och värker. Helt plötsligt smäller det till och hugger i magen. Och varje andetag gör ont. Det finns liksom ingen mer plats för mer luft, eller för rörelser.

Jag gick upp 05.15 och gav mig ut på en morgonpromenad ändå. Normalt brukar det hjälpa, men den här gången blev det inte så. Så nu sitter jag här i soffan och fryser så jag skakar tänder, och funderar på hur jag ska orka jobba. Men det gör jag. På något sätt. Man är ju så van vid det här laget.

Och i kväll ska vi till Storebror inne i Kungliga Hufvudstaden och fira hans äldsta grabb som fyller sju år i morgon. Tyvärr har vi inte möjlighet att komma då, så vi får fira lite i förväg. Ska bli mysigt. Har inte träffat min bror sen strax före jul, faktiskt. Tiden går så fort.

Hörrni - nu kör vi! Jobbe, jobbe! Så hörs vi senare!

PÖSS!!

Inga kommentarer: