============================================================

tisdag 28 juli 2015

Dagens

God Tisdag!

Vaknade, som vanligt den här sommaren, till regn och rusk. Termometern jobbade sig upp i kanske 14 grader. Inte mer. Regnet smattrade utanför och det var mörkt. Fick gå omkring och tända värmeljus.

Jag älskar normalt det här. PÅ HÖSTEN!

Jaja... jag vet att man inte kan göra något åt vädret, och det är inte det jag är ute efter heller. Jag tycker bara att det är skittrist.

Alldeles strax ska jag köra Dottern till en kompis som bor på andra sidan byn. Sen behöver jag åka till ICA och fylla på förråden igen och lite senare i eftermiddag ska vi ut på lite äventyr hela familjen - berättar mer om det senare! :-)

Idag är det den 28-juli. Det innebär att mitt ena syskonbarn fyller fem år idag! Tänk så fort tiden går! Lilla, goa C som blivit så stor! GRATTIS från alla oss, älskling! :-)

Men den 28-juli 2015 är också min Lillebrors bröllopsdag. Hans tredje, för att vara exakt. Första året fick han och hans fru fira tillsammans. På den andra låg hon på sjukhus. Och på den tredje har hon lämnat jordelivet... Men du, jag tänker på dig idag! Tittar på bilder. Minns. Du var så strålande vacker! Och lycklig! Saknar dig...


Jag har sagt det många gånger förr - men det tål att upprepas - TA HAND OM VARANDRA! Man vet aldrig vad som kan hända. Säg alla de där fina sakerna som du bara väntar på rätt tillfälle att säga. Rätt tillfälle kanske aldrig hinner inträffa.

KRAM!

Inga kommentarer: