============================================================

onsdag 2 september 2015

VAB fast med jobb

God Morgon!

Dotterns feber börjar ge sig, men hon hade en tuff natt igen. Feber men också ont i örat. Så bulla upp med rejält med kuddar, ge henne nässpray och Alvedon, och sen somnade hon till slut om.

Strössel, däremot, har faktiskt sovit bra i natt! Han har inte varit uppe och röjt en massa, och han brydde sig inte ens när jag gick upp och tog hand om Dottern! Yey! Dessutom tog han morgon kvart över fem i stället för kvart över fyra! High Score!

Sen kan jag berätta, för den som är intresserad, att han i morse gick HELT PÅ EGET INITIATIV till lådan och kissade! Hittills har vi ju behövt gå med honom dit och liksom ställa in honom för att han ska kissa. Men nu gick han dit själv! Ännu mer High Score!

Tänk de små sakerna man blir lycklig över...!

Jo, jag är då hemma med Dottern idag. Hade ju ändå tänkt vara hemma för "inskolningen" av Strössel. Men det blev VAB i stället. Eller... jag kommer kunna jobba, så det blir inte VAB på det sättet. Det är skönt när barnen ändå blivit så stora att det funkar så.

Fan vilken krasch det blev med magen igår då förresten! Trots TVÅ Citodon så gick det inte över! Har aldrig hänt förut! Det tog hela kvällen innan smärtan började släppa. Tack och lov så blir inte smärttopparna så hemska nu när jag tar Citodon, för fy fan vad jag inte vill ha tillbaka 2013 års mage... Hua!

Jag pratade för övrigt med en kollega igår som berättade om sin sambo. Sambon har också mycket problem med magen och är också diagnosticerad med IBS. Hon kan inte heller äta laktos eller gluten, även om jag tål lite grann av båda. Men hon har det ännu värre... Hon kan inte äta mat med långa fibrer heller. Hon kan t ex inte äta tomat utan att först skala dem. Hon kan inte äta morötter, utan måste koka dem först. Hon kan inte äta kött, endast fisk och ibland kyckling. Och grejen är, att medan jag får ont, som jag oftast löser med Citodon, och i allra värsta fall också svimmar på toaletten, så får hon tarmvred och måste in på operation akut! Fyfan... Man ska absolut oftast vara glad, för det finns verkligen alltid de som har det värre... :-(

Men nä, nu ska jag jobba vidare här!

Ta hand om er!

PÖSS!!



Ja, jag kan ju jobba helt ostört i alla fall,
för Dottern tar hand om Strössel! :-)


Inga kommentarer: