============================================================

fredag 9 oktober 2015

Frost-Fredag och småpeppad



God Morgon!

Och vilken morgon vi vaknade till! Minus tre grader, drygt, hade vi när vi klev upp. Och frost. Överallt frost! Jag och barnen cyklade till skolan ändå, men jösses vad kallt det var. Barnen uttryckte klart och tydligt att de skulle frysa ihjäl vilken sekund som helst. Drama... ;-)

Hörrni, jag är ledsen för usel uppdatering här de senaste dagarna, men jag har som bekant varit iväg på kurs i två dagar. Eller... jag var på en mässa som heter "Ekonomi & Företag" i Kista utanför Stockholm. Men mässan i sig är inte superintressant för mig, utan jag går dit för alla gratis föreläsningar som erbjuds. :-) Jag har nu lyssnat på skatteexperter, löneexperter, momsexperter, arbetsrättsexperter och ledningsexperter i två dagar, och jag är så fullmatad med nyttigheter att jag nära nog spricker snart! ;-)

De två absolut bästa föreläsningarna gjordes av professor Micael Dahlén i onsdags, samt av Annika R Malmberg igår. Tankeväckande, peppande och inspirerande. Men det var väldigt mycket annat bra också. Bland annat var VD:n för Företagarna där och pratade om hur svenska företag egentligen mår. Också väldigt intressant.

Hur som helst så är jag tillbaka nu, med ny energi! Och påpassligt nog så är det Hemmakontors-fredag, så just nu är jag på topp! :-)

Men vi får väl se hur länge det håller... snart ska min läkare ringa, och jag räknar med att det blir ett ganska intetsägande samtal. I princip känns det som att de inte vet vad de håller på med, och bara rullar allting framför sig i hopp om att a) allting löser sig av sig själv b) jag ger upp. Det ÄR säkert inte så, men det KÄNNS så ibland.

Jaja... hon har inte ringt än, så jag tänker inte låta den skiten sänka mig i förtid!

Ha det gott, vänner! Och på med mössa och långkalsonger! Det är kaaaaallt idag! :-)


Inga kommentarer: