============================================================

fredag 1 juli 2016

Gott Nytt År!


God Morgon - och Gott Nytt År!

Jomen för mig är det nytt år idag. Nytt bokföringsår alltså. Ut med det gamla, in med det nya! Men som ekonom så får man ju stå ut med att hänga kvar i det gamla året ett tag till... Ett preliminärt årsbokslut ska in innan jag går på semester, så det är bara att sätta fart! ;-)

Usch... I natt drömde jag att Maken var en riktig jävla skitstövel. Jo, han var sur och grinig och arg och betedde sig som att allt som någonsin kunde gå fel, och gjorde det, var mitt fel. Han var vresig, otrevlig och direkt elak. Jag var helt matt i kroppen när jag vaknade och undrade vad tusan det var som hade hänt! Det var INGEN rolig känsla, kan jag säga... hade med mig tanken "fan, det går åt helvete det här - vi måste skilja oss" när jag klev ner för trappan till nedervåningen. Men det gick över sen när hjärnan hann ifatt kroppen och jag insåg att det inte var på riktigt. ;-)

Igår tror jag att vi hittade de möbler vi vill ha i uterummet. Vi ska ju byta ut det där gamla furubordet ni ser på bilden där uppe, till ett större matbord, och byta ut stolar och kökssoffa till något mer bekvämt. Det är så trist att Maken inte kan sitta här ute någon längre stund utan att få ont i ryggen, så nu ska vi investera lite när vi ändå har gjort uterummet så fint. Enda problemet är väl att vi inte längre har någon bil med dragkrok, så frakten hem blir ju ett litet aber...
 


 Vi tänker oss att vi ska köpa iläggsskiva på en gång så vi kan ha sex stolar. Sen tillkommer också rejäla dynor så att det blir bekvämt att sitta.  Alla köper ju svarta möbler jämt, så vi tänkte hålla oss till vitt och grått, vi. Vad tror ni? Jag tror att det kan bli bra.

Men nej, det här duger inte - på't igen nu då! Semestern hägrar och jag vill INTE behöva jobba ihjäl mig nästa vecka! :-)

PÖSS!!
 

Inga kommentarer: