============================================================

måndag 5 december 2016

Statusrapport

God Måndag!

Igår kväll räknade jag och barnen ut att det är 2,5 vecka kvar till skolavslutningen. Vi är alla i stort behov av jullov nu. Det märks. Alla är tröttare än vanligt. Alla vill bara vara hemma och mysa. Ingen vill stressa. Så vi räknar ner... långsamt, långsamt...

Vi såg också att skolavslutningen är på vintersolståndet i år, vilket innebär att vi dessutom börjar gå mot ljusare tider samtidigt som vi går på jullov, så dubbel anledning att fira med andra ord! 👍

Den här veckan räknar jag med kommer att springa förbi i rasande fart.

Ikväll är det ju ingen fotbollsträning, så då blir det lite lugn och ro. Lite läxläsning och sådär. Men i övrigt försöker vi bara ha en lugn kväll med julkalendern och soffmys skulle jag tro.

I morgon har jag stort möte på jobbet, och avslutar med julbord.

I övermorgon har vi julavslutning med företaget och avslutar det (också) med julbord. Japp. Julmat två dagar i rad. Min mage kommer att slå frivarv kan jag meddela.

På torsdag hänger vi i stallet igen.

Och sen är det hipp som happ fredag igen. Hej vad det går!

På något sätt ska jag försöka klämma in träning i det här schemat också. Jag tycker faktiskt att jag är ovanligt bra på att hålla i träningen i år. Jag brukar ju, som ni vet vid det här laget, tackla av när hösten sätter klorna i mig ordentligt. Men i år har jag kämpat järnet för att slå dövörat till när jag försöker övertala mig själv att krypa upp i soffan med glögg och pepparkakor i stället. Och det har gått över förväntan faktiskt. Jag tränar inte fem gånger i veckan längre, men tre till fyra i alla fall. Och jag gör det för att må bra. För vikten rör sig ICKE, kan jag säga. Jag har inte gett upp. Jag vill, och SKA, ner mer, men just nu får jag kämpa bara för att inte gå UPP i vikt känns det som. All träning till trots. Och det känns tufft faktiskt.

Men nog om det nu!

Jobbe, jobbe!
Snart helg!
Snart jullov!

Mvh,
äckligt positiv 😂


Inga kommentarer: