============================================================

fredag 20 januari 2017

Äntligen fredag, matprat och ett TV-tips


God Morgon Fredag!

Vilken fantastiskt vacker morgon, hörrni! En himmel i brand skickar alltid härliga rysningar genom kroppen. Det är synd att man inte stannar upp och njuter oftare. Vi lever i ett fantastiskt vackert och oförstört land. Det ska vi njuta av tycker jag.

Eller så är det bara känslan av Fredag som känns... 😉

Det ska bli väldigt skönt med helg igen. Som jag skrev tidigare har vi få planer just nu, så jag hoppas mest på tid hemma. Fixa. Röja. Njuta. Pappan och Dottern har lovat att de ska laga äkta kalops i morgon eller på söndag. Långkok. Det ska bli skönt att för en gångs skull få vara den som bara behöver gå och sätta mig vid dukat bord. Najs!

Men ikväll gör jag middagen. Och det blir ugnsgrillad kycklingfilé med potatis- och jordärtskocksgratäng tänkte jag. Vi åt sådan gratäng på nyårsafton, och det var så ljuvligt gott! Jag har inget recept, men det kan väl inte vara så svårt, tänker jag?

Igår kväll började jag kolla på en ny dramaserie. Den heter "This is us" och sänds på TV3. Den hade fått väldigt bra kritik, så jag hade ganska höga förväntningar. Och jag kan säga så här - de infriades faktiskt!

Jag vet inte om ni såg den eller om ni tänkt gör det, så jag ska inte berätta för mycket, men jag gillade den väldigt mycket. Jag hoppas bara att den fortsätter och inte tappar sin själ, så att säga. Det kan ju gärna bli så när man får en succé på halsen, och försöker mjölka ur den så mycket som möjligt. Men jag har hoppet uppe än så länge!


Men om i ska kunna ta helg snart så måste vi jobba på, hörrni! Så det gör vi nu!

KRAM!

Inga kommentarer: