============================================================

tisdag 22 augusti 2017

Stressig start och tandbryderier

God Morgon!

Halvt småkörig dag igår får jag säga. Nu är ju ekorrhjulet igång igen, så det var ju hämtning på fritids innan vi kom hem. Sen snabb middag till barnen innan jag och Sonen drog iväg till tandläkaren. Och sen direkt till fotbollsträningen efter det. Och där stod jag och frös som en galning... Hade INTE klätt mig för permafrost...! Sen hem och få barnen i säng och fixa middag till mig och Maken. Klockan var nog strax före nio innan jag likt ett utsvultet lejon kunde kasta mig över maten.

Herregud...

Hos tandläkaren gick det väl bra tror jag. Det kändes väl lite... Jag vet inte... De gick igenom alla instrument som används. Han fick klämma och känna liksom. Sen fick han prova en bedövningsspruta. Alltså inte bedöva, men bara spruta ut lite bedövning på en servett. Och det är kanske bra och sådär. Men problemet för honom ligger nog inte i att han inte förstår vad det är som händer. Problemet är att DET GÖR ONT när de försöker laga hans tand. Och även om tandläkaren är supergullig och så, så blir hon stressad av att det inte går att göra färdigt jobbet och tiden går och nästa patient kommer... och då blir det liksom inte så bra. Speciellt när de står helt oförstående och bara "men...? hur kan det göra ont? är du säker?" Det hjälper ju inte så jättebra ju... Så... Vi får se hur det går... En vill ju gärna få det här löst innan skiten går ner i roten och ungen måste göra EN ROTFYLLNING vid tio års ålder...

Igår fick jag dock veta att Sonens hål med absolut största sannolikhet berodde på att hans emalj är försvagad på den tanden. Det är något som varit sedan start tydligen. Varför det blir så ibland vet de inte. Jag har mått så skitdåligt över det här att han fick hål i en tand redan vid nio år. Jag har känt mig totalt misslyckad. Han är jätteduktig på att borsta tänderna, jag och Maken borstar alltid barnens tänder efter att de borstat, och dessutom sköljer de med fluor varje kväll. ÄNDÅ blev det hål...!!! Det känns fan inte okej alltså...

Men nu ska jag jobba vidare här. Och jag har tagit med mig min nya penna, så att jag kommer att göra extra gott arbete idag. Fin, eller hur? 😍


💗 💗 💗 💗

Inga kommentarer: