============================================================

måndag 11 december 2017

Jobbhelg, nya vanor, husligt och #bestnine2017

God Morgon!

OJ vad den här helgen flög förbi! Det blir ju i och för sig om man jobbar en hel lördag. Men det var det värt! Det är ju skönt att i alla fall ha varit på nya arbetsplatsen och sett en hel del innan jag kliver in där för att börja jobba på allvar.

Jag har förresten blivit en proteinbar-knaprare av rang...! Fyfan... det trodde jag inte om mig själv. Trodde bara att det var muskelknuttar och träningsfreak som höll på så. Men faktum är att två sådana här bars håller mig mätt hela dagen. En till sen frukost (runt 10.00) och en till sen lunch (ca 14.00) och då behöver jag inte mer mat förrän det är dags för middag. Ganska bra ändå, tycker jag. Enda nackdelen - om man kan säga det - är att jag måste dricka kopiösa mängder vatten för att inte bli helt STOPPAD i hela systemet... so to speak... men det är ju i och för sig ingen nackdel att dricka mycket vatten. I sig. Men jag är sjukt dålig på att göra det, bara... 😂

Igår var vi iväg till några vänner och adventsfikade. Jättemysigt! Det är alltid så härligt att komma hem till dem - de har så sjukt fint hemma! Det är som att kliva in i ett inredningsmagasin. Fast det är välkomnande, vilket inredningsmagasinen kanske inte direkt är. Mysigt, juligt och vackert.


När jag lagt barnen, och läst gårdagens kapitel i bok-adventskalendern "Tomtespelet" gick jag och en kompis ut på en kvällspromenad. SÅ efterlängtat! Det känns som att jag inte motionerat på två månader eller något. Helt sjukt! Jag vill sparka igång löpningen igen! Jag måste! Saknar det faktiskt. Märklig känsla för mig... 😂

Igår tog jag (eller... en app...) fram mina 9 mest lajkade bilder på mitt Insta-konto. För 2016 var det nästan bara löpning, men för 2017 var det i alla fall liiiiite andra saker...

4 löpbilder
2 nya-frisyr-bilder
1 min-man-och-jag-är-glada-bild
1 jag-har-finast-barn-bild
1 jag-överlevde-operationen-bild

💗 💗 💗 💗

Inga kommentarer: