============================================================

fredag 19 januari 2018

Äntligen fredag, dags att ANDAS och en fartfylld helg

God Freeeeedag!

Idag verkar det vara Crazy Hair - don't care som gäller här...! Shit vilket rufs jag lyckats få till, då...! Men vi kanske bara får skylla på torr luft och mössväder, helt enkelt...?

Hur är läget då? Här är det väl sisådär måste jag säga. Jag har haft väldigt ont i huvudet i flera dagar nu, och det tycks inte vilja gå över. Dessutom har jag mycket ont i magen nuförtiden. Egentligen är min bästa stund tidigt på morgonen, innan jag ätit eller druckit något, och innan dagens alla måsten satt igång. Då är min mage lugn och snäll och gör mig inget illa. Men sen startar den igen. Men jag tror i och för sig att det är lite mycket just nu, och den stressen påverkar ju. Jag är superstressad över jobb-bytet faktiskt. Dels är jag ju såklart nervös - även om jag varit där tre gånger nu och fått genomgång på en massa saker. Tänk på att jag lämnar ett jobb som jag mer eller mindre kan göra med vänsterhanden medan jag sover, och nu ska lära mig en massa, massa nytt. Det är tufft! Men jag är också stressad över allting jag känner att jag måste hinna klart på mitt nuvarande jobb. Alltså... hur jag än gör så kommer jag ALDRIG att hinna skriva ner ALLT jag gör i en handbok. Det går inte. Jag får försöka få med så mycket det bara går, och sen får det bara lösa sig. Jag menar, jag löste ju grejerna när jag kom dit, så jag räknar med att nästa person också fixar det. Det är inte raketforskning liksom...

Men det kommer att gå bra, det är jag helt säker på. Killarna på nya jobbet - ja, jag kliver in och blir ÄLDST på firman - är supergulliga och jag blir verkligen peppad av att vara där och prata med dem. Så det är bra. Det ska bli spännande. Jag hoppas bara att jag lever upp till deras förväntningar...!

Så i helgen blir det nog (tyvärr) en del jobb för min del. Jag har massor att försöka hinna med nu, och jag vet inte hur jag ska göra det om jag inte norpar lite av min helg också. Kanske flera helger framåt. Vi får se. Samtidigt vill jag inte stressa slut på mig själv HELT innan jag börjar nästa jobb. Det är viktigt att vara pigg och alert då!

Men i övrigt i helgen blir det mycket fokus på barnen i helgen. Dottern skulle på kalas ikväll, men det verkar som att det kanske blivit inställt... Är lite osäker faktiskt... men jag ska kolla upp det i eftermiddag. Sen i morgon kommer en annan av Dotterns kompisar hit och ska sova över. Då blir det livat, kan jag lova! Och på söndag ska jag åka med Sonen på Laserdome-kalas. Alltså... HAN ska på kalaset, JAG ska bara skjutsa. Och passa på att shoppa under tiden...! 😍

Men nu på lunchen ska jag iväg och handla på lokala ICA-butiken som vanligt. Vi har matkasse nästa vecka, så det är inte någon storhandling. Däremot behöver jag bunkra upp inför helgen. Tydligen har min Dotter sålt in övernattningen till sin kompis ungefär så här: "På lördagar har vi godis, och popcorn och vindruvor och kollar på Gladiatorerna, och på morgonen får vi plättar till frukost!!!" 😂 Klart ungen vill sova över då! Inte för att det på något sätt är osanning - allt är helt korrekt - men då gäller det ju att se till att man kan leverera, va...! 😂

Ha det gott, vänner!

Alltså... orörd snö... är inte det något av det
vackraste man kan se...? Det ser liksom ut som att
allting bara tog paus. Under ett gigantiskt täcke av snö.

💗 💗 💗 💗

Inga kommentarer: