============================================================

lördag 17 februari 2018

Sent ska den långsamme vakna, och allt det där

God Lördagseftermiddag!

Hoppas att ni har en fin dag, var ni än är och vad ni än pysslar med. Själv var jag iväg med Sonen på fotbollsträning i morse. Utomhus, no less. Han tränade, jag stod och pratade med en fotbollspappa. Bra fördelning, tycker jag. 😋 Vi var lika frusna om fötterna när vi åkte hem, jag och Sonen...

Igår fick jag hämta hem Dottern från fritids redan halv två, då de ringde och sa att hon var dålig. Hon låg i soffan och mådde illa. Jag räknade med kaskad-kräk och hela baletten. Hon var hängig, det var hon. Hon hade feber också. Men inget mer. Så hon var seg igår kväll. Åt inte så mycket, fick Alvedon innan hon la sig, och i morse var febern borta. Idag har hon varit sig själv igen. Konstigt... Kanske kommer febern tillbaka i kväll, vi får se.

Vi har haft sol här idag, så vi satt ute i uterummet och tog en fika förut. Så himla mysigt. Jag, barnen och två kompisar till Sonen. Alltid fullt hus här på helgerna, ni vet... 😍


För ungefär ett år sen flyttade jag och Maken ner vårt sovrum till nedervåningen, och lät barnen ta vårt gamla sovrum som spelrum/extra vardagsrum. I samband med det köpte vi en ny, svindyr (om ni frågar mig) säng. Vi planerade också att sätta in en garderobsvägg, eftersom vi har så dåligt med förvaring hemma. Så här ser den aktuella väggen ut. Fortfarande. Detta är alltså min vy från sängen.

Urk, kräk och skämskudde...

Men vi har byggt ihop en garderobsvägg på IKEA. Vi har bara inte beställt den ännu. Så här blir alltså väggen sen när vi fått upp allting:


Vi kommer att inte att sätta upp en skjutdörr eller liknande, utan vi sätter upp en skena i taket och täcker väggen och hyllsystemet med långa gardiner i stället. Allt detta beror på att vi (jag) vill ha en lösning som inte står på golvet (väggupphängt) och som inte tillåter robotdammsugaren att dammsuga hela vägen in mot väggen. Så är det när man bor med en dammallergiker...

Men vad tror ni händer när vi nu till slut satte oss ner för att beställa allting?

Jomen då är en av skenorna - som vi ska ha 14 exemplar av - SLUT. Helt slut. Finns inte mer. Kommer aldrig igen! Nä, man tar in en ny skena - på grund av kvalitetsproblem med de gamla - och dessa kommer i april. Tidigast. Suck och dubbelsuck...

Men okej... har vi klarat oss så här länge kan vi klara oss ett par månader till, men... Fyfan vad less jag är på att inte ha någon bra klädförvaring...! Allt ligger bara i högar överallt, och jag håller på riktigt på att bli galen...!

Men som sagt... bara att bita ihop ett tag till. SEN ska det bli fint här i sovrummet också. Fast det är klart. Man kan ju välja att fokusera på något annat än just den hemska, tomma väggen. Till exempel sällskapet...

 😍 😍 😍 😍

Och ikväll blir det lasagne till middag, semla till efterrätt och sen Mello-frossa! Ska bli jättekul! Vi längtar! Ni kollar väl?

KRAM!

💗 💗 💗 💗

Inga kommentarer: