============================================================

lördag 27 augusti 2016

Fotbolls-lördag, bröllopsdags-lördag och FAN-SÅ-SUR-MAN-BLIR-LÖRDAG

God Lördag!

Idag var det uppgång 06:15 för min del - till och med tidigare än vad alarmet var satt.
Jag kunde inte sova pga bråkig mage, så det var lika bra att gå upp.

Idag väntade fotbollscup för Sonen!
Samling 08:15 var det, och vi var där först av alla i laget. Det kallar jag nybörjare-engagemang! :-)


 Sonens lag spelade tre matcher. Vann två och förlorade en. Riktigt bra!
Han var superstolt efteråt, och jag också! Visst, han gjorde inga mål själv, men han är så ny!
Han har bara gått på fyra träningar, så han ligger lite lågt än så länge. Vi får se om det tar sig. Men han var aktiv i spelet, sprang på bollarna och passade mycket. Så det var bra!

Själv hängde jag vid klubb-kiosken ett tag och hjälpte till att sätta upp allting.
Jag hade ingen direkt uppgift idag, eftersom vi är så nya, men vi kommer ju att få tjänstgöringsschema till nästa gång. Det är ju så det funkar. Men det fanns mycket gott att köpa, och det kändes mycket bra. Jag hade bakat en gluten- och mjölkfri äppelkaka.


När vi kom hem tog vi en fika tillsammans med några kompisar som kom förbi för att hämta en cykel som de hade glömt här tidigare i somras. Det satt fint med kaffe då, kan jag säga... ;-)

Och i, tyckte jag, god tid före biljettsläppet till Marcus & Martinus loggade jag in på biljettförsäljningen för att köpa biljetter.


 Jag tyckte på riktigt att jag gjorde alla rätt. Men tydligen så måste man ställa sig i systemets virtuella väntrum typ en vecka eller två innan själva biljettsläppet för att ha skuggan av en chans. Så vi blev utan biljetter tyvärr. Det var helt sjukt! Biljetterna släpptes klockan 12.00, och när jag väl kom in från väntrummet - man får en köplats där - så var biljetterna redan slut. I alla fall om man ville ha något annat en singelplatser. Det hade då gått ungefär 12 minuter sedan släppet.

Nu antar jag att det dyker upp biljetter på typ Blocket eller liknande, fast då till dubbla priset. Minst. Fy fan så jag hatar när vuxna ska sko sig på BARN!!

Jaja... tur jag inte sa något till barnen innan. Då slipper de bli så besvikna...

Snart ska vi iväg på en fotbolls-aktivitet till. Lite korvgrillning/hamburgergrillning och teambuilding. Vi stannar en stund, mest för att Sonen ska få chans att komma in i gänget, men sen måste vi åka hem. För jag och Maken ska ut och fira bröllopsdagen idag. En dag för sent. :-)

Fridens!

Jag fick blommogram igår, på bröllopsdagen!
Fint va? :-)

Inga kommentarer: