============================================================

söndag 28 augusti 2016

Status: Söndag

God Söndag!

Hoppas ni har och har haft en fin helg! Gårdagen var ju fullspäckad med fotbollsaktiviteter, och idag har jag därför mest försökt att jobba ikapp här hemma. Städa, tvätta, laga mat... Ni vet... Allt det där man normalt inte hinner på en helg helg... ;-)

Men nu är jag klar för idag. Jag har varit till Tippen med skräp. Jag har tvättat. Jag har lagat morgondagens middag så det inte ska ta så lång tid efter fotbollsträningen. Jag har röjt (lite) på övervåningen. Jag har bytt gardiner i Sonens rum. Jag har dammsugit övervåningen.

Maken har varit iväg till byggvaruhuset och införskaffat lite nya verktyg och prylar, för nu ska han ta tag i vinden igen! Han började ju att lägga golv och fixa där uppe för ett par år sen, men han fick lägga projektet på hyllan. Dels på grund av ryggen, men också väldigt mycket på grund av hans dammallergi. Hela vinden är ju full av isolering, så han hade det lite jobbigt. Men nu har han alltså bestämt sig för att köra på igen! Han köpte t ex en rejäl industridammsugare, så att han ska kunna hålla undan en massa damm, så det är ju bra! ÄNTLIGEN ska vi få ordning på förvaringen i det här huset! SOM jag längtat! :-)

Men det blir inget vindsarbete idag. För klockan fem ska vi vara hemma hos Svägerskan för släktmiddag. Jag tänkte alldeles strax ge mig iväg dit. Jag tänkte nämligen ta en PW dit. Annars hinner jag ingen träning idag, och det är ju inte så bra tänker jag. Så man får försöka vara smart med tiden helt enkelt. :-)

Igår kväll var i alla fall jag och Maken ute och firade vår tionde bröllopsdag sådär en dag för sent. Vi cyklade ner till vårt lokala steakhouse här på byn och vi åt fantastiskt god mat och drack gott. Vi började med en mojito och sen åt vi varsin oxfilé med sötpotatis - svingott. Men vi skippade både förrätt och efterrätt, vilket jag tror var klokt. Jag rullade hem ändå! ;-)


Nu har telefonen laddat färdigt med dokumentärer och sommarprat, så nu ska jag strax ge mig iväg mot Svägerskan. :-)

FRIDENS!

Inga kommentarer: