============================================================

fredag 26 augusti 2016

VAB, späckat schema och en inte helt oviktig dag

God Fredag!

Som brukligt är i det här huset serveras idag varm choklad med marshmallows till frukost. Ja. Det är alltså VAB-fredag här idag... Dottern hade 38,6 i feber i morse, så det var inte så mycket att orda om.

Tacknämligt nog kan jag ändå jobba hemifrån idag, så det är ju skönt. Jag börjar ju äntligen se ljuset nu efter semesterfrånvaron, och jag vill ogärna bygga nya högar av post och mail, så det är skönt att kunna städa undan en del saker trots Feber-Fia här.

Svärmor håller på för fullt och tvättar våra fönster just nu - det tackar jag för! Herregud, jag tvättar väl ALDRIG fönstren här hemma! Skönt att få hjälp! :-)

I övrigt ska jag idag, förutom att jobba och sköta om Feber-Fia här, hinna med att baka något gluten- och laktosfritt inför fotbollscupen i morgon. Jag lovade visst det... ;-) Det är Sonens klubb som anordnar i morgon, och då är det ju mat- och fikaförsäljning som gäller. Alla bidrar så gott de kan. Jag erbjöd då att baka allergivänligt, eftersom jag ändå har en del erfarenhet där. Så det blir nog en äppelkaka i långpanna tror jag. Det är lätt att ta med och lätt att bara skära upp och sälja i bitar. Sen skulle jag behöva fixa fyra camping- eller brassestolar också. Vägrar att STÅ UPP under hela jäkla turneringen! ;-) Tur att farmor är här och kan ta hand om barnen när jag behöver fara ut...

Jo! Och så var det ju EN liten detalj till då...


Idag firar jag och Maken TENNBRÖLLOP!!! 


Och om man inte vet vad "Tennbröllop" innebär
så kan jag meddela att det är 10-åring bröllopsdag! :-)

Inga kommentarer: