============================================================

fredag 23 september 2016

Höst-förkylning och Höst-depp

God Förmiddag!

ÄNTLIGEN FREDAG!!!

Usch... den här veckan har gått fort, men ändå känns den så sjukt lång... Jag mår inte jättebra heller. Det känns lite som att en förkylning ligger och trycker bakom pannbenet, men den kommer inte ut liksom. Jag har ont i huvudet, bihålorna, leder och muskler. Jag hoppade över träningen i onsdags, för jag trodde att det skulle bryta ut. Jag tränade inte igår heller - mest för att jag inte hann med. Men ingenting händer. Så i morse tog jag en PW i tidiga morgonen.


Jamen det kanske kan kicka igång skiten så att jag kan få må bra igen? Vi får se...

I morse var jag på målsamtal med Sonen. Fick träffa hans nya lärare. Det kändes bra. Det går bra för honom i skolan. Han kan det han ska kunna och törstar efter mer. Han har alltid varit vetgirig och velat veta ALLT om ALLT, och det har han ju nytta av nu. :-)

Lite tråkigare är att jag nu på morgonen har bokat in en tandläkartid åt honom nu på måndag. Jag tror att han har fått HÅL!! Hur tusan?!?! Han är nio år gammal och är den i familjen som förmodligen är mest noga med sina tänder! Men vi fick veta när vi var hos tandläkaren sist att han har tunnare emalj just där han nu uppvisar tecken på karies. Så... vi får se... han är skitnervös och jag kan inte säga att jag ser jättemycket fram emot att ta honom dit. Det kommer att bli ett helvete om de behöver laga något. Han VÄGRADE att ta röntgenplåtar sist, så vi fick komma tillbaka en annan gång när han lugnat ner sig. Så det blir grannt...

Och det här läggs bara på toppen av min redan dåliga självkänsla och min nuvarande depp... Hur FAEN kan ungen ha fått hål redan?! Känner mig som en riktigt misslyckad förälder, kan jag säga... Jag bara ältar och ältar och ältar... "Dålig förälder... Dålig förälder... Dålig förälder...!"

Nu hoppas jag bara att han inte får ont i tanden i helgen - han har inte ont just nu - så att han slipper gå med tandvärk också. Stackar'n ska inte behöva den skiten så tidigt i livet...

Mammas hjärta...

Inga kommentarer: