============================================================

lördag 24 september 2016

Lördagslunken och statusrapport

God Lördag!

Åh vad jag önskar att katten kunde ta sovmorgon någon gång... Kvart över sex stod han i trappan och pep. Jag försökte få honom att gå ner. Höll på fram och tillbaka tills klockan var sju, men sen gav jag upp. Konstigt att jag ALLTID är trött när jag aldrig får sova ut!!

Men han är ju söt... Det är tur för honom, det...! ;-)

Min förkylning verkar hänga kvar, men ändå inte bryta ut ordentligt. Jag känner mig seg och trött och orkeslös, är snorig och har huvudvärk, men jag känner mig inte så dålig att jag skulle behöva vara sängliggande. Det blir nog fullt ös idag ändå skulle jag tro. Däremot kommer jag inte att springa idag. Det törs jag inte. Men en promenad och lite yoga hoppas jag på lite senare under dagen.

Sa jag förresten att det var invägning igår? Det var ju fredag, så det var det. Har jag redan berättat det - mitt minne är inte vad det borde vara nuförtiden - så kan ni ju hoppa över det här stycket. Men efter mycket slit och en hel del besvikelser klev jag ändå upp på vågen i går morse. Och se på fan - ett helt kilo mindre än veckan före!! Jag trodde inte på det själv, så jag gick tillbaka och vägde mig efter en stund igen. Samma siffra! Så nu ligger jag på minus 7,2 kilo. Jag närmar mig minus tio. Men det tar tid! Och det får väl ta tid då. Bara det rör sig neråt så får det röra sig långsamt. Det är okej med mig.

Och som en total kontrast till ovanstående - Igår kollade vi på veckans avsnitt av "Dessertmästarna" allihopa. Det är så himla kul! Både jag och barnen blir helt bak-sugna varje gång, så kanske blir det lite bakning i helgen också. :-) Jag önskar att jag kunde baka... Alltså, jag kan följa ett recept, absolut, men jag önskar att jag bara hade DET. Ni vet, man bara slänger ihop lite och så har man gjort en dulce de leche utan svårigheter. Jag kan inte ens stava det utan hjälp... :-D

Hoppas att ni får en fin höstdag, vänner!

KRAM!



Igår var det så mörkt och höstigt på kvällen att vi
tände ljus överallt. Det var så himla mysigt! :-)

Inga kommentarer: