============================================================

söndag 25 september 2016

Sjukstuge-Söndag

God Morgon!

Här kommer ett tips till er som vill få igång en förkylning som bara ligger och lurar långt där inne - SÖMNBRIST! Efter nästan en veckas sömnbrist kom till slut förkylningen. I natt fick jag till och med ta nässpray, så nu är syndafloden här...

Dottern har haft en kompis på övernattning, och det blev lite knas i natt. Jag kom väl i säng och somnade först halv ett - Maken och jag låg och kollade på film. Sen väcktes jag strax före fyra av att Dottern gallskrek och var jätteledsen. Jag rusade ner - tjejerna sov tillsammans i bäddsoffan precis som förra gången - och det visade sig att hon ramlat ut sängen...

Och i och med att jag kom nedspringande trodde ju katten att det var morgon så då började han pipa och hänga efter mig. Jag insåg att jag inte kunde gå upp och lägga mig igen, för då skulle han sitta utanför tjejernas rum och pipa tills någon av dem gick upp. Så jag har alltså sedan fyra i natt halvsuttit under en liten filt i soffan och halvsovit mot ryggstödet... Piggelin idag alltså...! ;-)

Planerna för dagen är därmed ytterst, ytterst få. Dottern ska på kalas. Med lite tur kan jag få Maken att köra och hämta henne. Men vi får se. Han tog en massa tabletter igår, så han lär väl vara lagom mosig idag. Jag får nog köra hela markservicen som vanligt - trots brakförkylning. Men i övrigt tror jag att jag mest av allt bara vill vila. Hoppas att jag lyckas med det...

Igår kväll provade jag att göra en glutenfri variant av Dumlekladdkakan på ICA's receptsida. Den blev väldigt söt. Vit choklad, Dumle och socker. Det blev nästan för mycket. Sen tror jag att den hade blivit bättre med en annan mjölblandning. Ibland går det att bara byta ut vetemjölet mot ett glutenfritt, men i det här fallet blev det inte jättebra. Kakan blev väldigt rinning. Det var i princip kola med ett hård kolatäcke, så när man skar i den så rann det ut kola över hela fatet. Det var i och för sig gott, men lite svårserverat bara. :-)


Inga kommentarer: