============================================================

tisdag 14 februari 2017

Vobb-tisdag och ett tips

God Tisdag!

Sonen är mycket bättre idag, men han får ändå vara hemma idag. Två dagar med antibiotika är nog bra grund, så i morgon hoppas jag att han är bra nog att gå till skolan. Han är ju pigg, så det är supertråkigt för honom att vara hemma. Det är ju inte som om han hade haft feber och legat utslagen, utan han är lika pigg som vanligt. Han har bara stora utslag på hakan, och halsen är svullen. Sa jag att de frågade igår, hos läkaren, om han var vaccinerad mot påssjuka - så svullen såg han nämligen ut!!

Men efter bara en dag med antibiotika har han blivit betydligt bättre som sagt, så det är skönt.

Men idag är det vobb i stället för vabb. 😊

Igår kväll satt jag på föräldrarådsmöte på skolan mellan 19.30 och 21.00. Det var tur att jag tog en lur på soffan på eftermiddagen, annars hade jag aldrig orkat... Det var ett bra möte, mycket information och mycket att prata om. Men jag hann ädå inte ta upp den viktigaste frågan jag hade...

Jag måste jobba vidare här, men jag ville tipsa er om att se det här reportaget hos Aftonbladet: "Flickan bakom pansarglaset". Reportaget är ca 22 minuter långt, men det är värt att titta på. Gör det - så kan vi väl diskutera sen vad tusan det är för fel på landets sociala skyddsnät för barn...?!


Se reportaget här


Vi hörs igen!

Inga kommentarer: