============================================================

måndag 22 maj 2017

Nämen man är ju gjord av pengar, va. Och energi. Och sömn. Som alltid.





God Måndag!

Här rullar allting på i en aldrig sinande takt. Snart är den här arbetsdagen slut - innan den hann börja, känns det som.

Maken är hemma med hostig liten tjej idag. Febern verkade ha gett sig, men hostan from hell... I vanlig ordning blir det falsk krupp av det, och hon får ont i luftrören när hon andas. Tur vi har Bricanyl hemma numera. Men efter en plågsam kväll igår när hon försökte få i sig hostmedicin, som hon till slut spydde upp pga den vidriga smaken - I don't blame her - så sov hon ganska okej faktiskt. Fram till strax efter fyra. Sen var det kört. Då låg hon inne hos mig och Maken efter det.

För övrigt kan jag meddela att vår ugn pajade igår. Mitt när jag stod och lagade mat så stängde hela spisen av. Jordfelsbrytaren hade slagit ifrån. Efter en del luskande noterade vi att om vi bara körde plattorna på spisen så gick det bra, men så fort jag försökte dra igång någon av de två ugnarna så gick säkringen igen.

Jag vet att jag är superkänslig just nu, och varenda nerv ligger liksom utanpå kroppen, men jag höll på riktigt på att börja gråta. Inte för att det på något sätt var oväntat det som hände - spisen har hängt med länge nu - och inte heller för att jag har några känslomässiga band till vår spis eller så. Jag bara kände att det var en grej till för mycket.

Och JAG VEEEET att jag har det skitbra. Egentligen. Att jag inte har något att klaga på alls. Egentligen. Och att jag är supertöntig och helt ärligt en jävla gnällfis som bara ska skärpa till sig, men just nu känns allting jättejobbigt. Varje litet motstånd, varje liten uppförsbacke, kan få mig att bara känna att livet är jätteorättvist.

Så. Jävla. Dum!

Och så kommer det här precis när vi bokat en liten sommarsemester också, så kassan bågnar ju inte direkt av riksdaler. Men visst. Det här drabbar ju ingen fattig. Inte alls. Nejdå...

 

Men en positiv grej är att jag lämnade bilen på besiktning idag. Och kom tillbaka med guldstjärna! Eller... nä... men inga anmärkningar i alla fall. "Noll hål!" liksom. Alltid bra ju!

Hepp!

💗 💗 💗 💗

Inga kommentarer: