============================================================

lördag 20 maj 2017

Sug-dagen, so far, i bilder

1. Upp i svinottan en lördag - 06.00 brände larmet av - för att ta sig till Sonens fotbollsmatch. Tack och lov var det cykelavstånd. Däremot kunde konstateras att gårdagens sommarvärme hade mer än halverats, varför man fick klä sig föga smickrande i den fleecefilt man tagit med sig för att sitta på...


2. Man tar med sig barnen till lokala centrumet för att köpa skor. Skoaffären är typ där man hamnar om man levt ett liv i synd. Det är så nära helvetet på jorden man kan komma.


3. Efter shoppingturen - vi fick faktiskt tag i skor utan att Mamman blev kliniskt galen - fick man sig en ofrivillig akrobatisk gymnastikövning när byns begåvningsreserv hade parkerat med arslet och därmed tvingade Mamman att klättra in över passagerarsätet. Och hon fick lära barnen nya svordomar på kuppen.


4. Man lagar lunch till hela familjen. Varma mackor. Mamman själv steker sig en lunchkorv. Men ni vet hur det är att steka korv direkt från frysen - svart på utsidan och frusen på insidan. Snilleblixten är alltså att ställa in stekpanna med korv i den redan upphettade ugnen.

Icke-snilleblixten är att sen ta ut stekpannan bara för att tappa greppet om grytvanten och i stället ta tag i gjutjärns-handtaget på den med bara fingrarna. Resultat: Tre brända fingrar. Positivt: jag har från min svetsande väninna fått en liten flaska BurnFree - räddaren i nöden kan jag säga.


Och ja. Det gör fortfarande ont.
Jätteont.

För att toppa det hela har jag haft ont i magen hela dagen, och har nu också börjat må illa.
NEJ, jag är inte magsjuk. Det är min sjuka mage bara... Ni vet hur det är.

Så allt det där vinet jag skulle pimpla ikväll får ligga kvar i sina flaskor. För den här kärringen kommer att behöva smärtstillande. I massor.

Jävla skit-lördag.

Jo! Sonens lag förlorade den superviktiga prestigematchen mot byns andra 07-lag också.
Såklart.

Inga kommentarer: