============================================================

lördag 16 september 2017

När man gör helt om och kasserar gamla måtton

Jag brukar säga att jag aldrig ångrar något. Inget jag gjort, och inget jag inte gjort. För jag kan inte ändra det ändå. Jag kan lära mig något av situationen, men att ångra sig ändrar inget. Därför gör jag inte det. Ångrar alltså.

Förrän idag. Just exakt precis nu.

Jag tänkte vara smart. Så jag tänkte att jag skulle ligga lågt med ätandet under dagen idag. För att spara mina kalorier till kvällen. Jag ville äta en god middag med familjen. Dricka ett glas rött. Mysa framför en film med barnen. Äta choklad.

Så jag svälte mig idag. Åt ingenting på hela dagen. Typ. Och så hade jag maaaaassor (fast inte) kalorier att spendera nu ikväll i stället. Så jag gjorde det. Spenderade kalorierna alltså.

Och hel-VETE vilken dålig idé det var!!!

Min mage har gjort uppror hela kvällen. Har svinont. Det bubblar och slår och värker. Magen har blåsts upp till dubbel storlek. Och jag känner att jag vill kräkas så fort jag andas in.

Så ja. Jag ångrar mig. Faktiskt. Stäm mig...

Inga kommentarer: