============================================================

onsdag 20 september 2017

Status: Nää...

Sjukskrivning klär mig inte.
Eller hur?

Satan i gatan vad ont jag har haft i natt! Tog två morfintabletter igår, och de funkade bra. Men så fort effekten av dem gått ur låg jag med sån värk att jag ville krypa ur mitt skinn.

Värst är nog faktiskt nacke och rygg. De böjde bak mitt huvud ganska mycket under operationen, så jag tror det blev för mycket.

Så idag ligger jag med Makens ispåse på rygg och nacke så mycket det går.

Som sagt... Skönt att det är gjort detta, men det var ingen walk in the park. Vilket jag nog lite naivt trott att det skulle vara ändå...

Operationen gick ju bra, enligt plan. De hittade en sjuk bisköldkörtlel och tog bort den. De övriga tre körtlarna var fina. Operationen tog 90 minuter, ex förberedelser. Så de höll på ett tag. Sövningen var jag mest rädd för, men det gick bra. Jag hann känna av medlet innan jag somnade, men bara för en kort sekund. Sen vaknade jag när allt var över.

Nu blir jag hemma en vecka. Och jag hoppas att jag mår lite bättre varje dag... Just nu är det ingen höjdare, men det ändrar sig väl snart. Gäller att foka på det positiva.

Kram!

Inga kommentarer: