============================================================

lördag 20 april 2019

Lååååååååångfredag ❤

När jag var liten var ju Långfredagen en enda lång suck i väntan på Påskafton.

Jag växte inte upp på 30-talet eller i en religiös familj, men ändå var Långfredagen en jäkligt seg dag.

Men så slipper nutidens barn ha det!

Vi hade fullt upp här igår! Dels var jag och Dottern ute på en massa ärenden, men sen på eftermiddagen drog vi till goda vänner där det vankades påskmiddag.



Före middagen blev det kaffe och hemgjord glass. Så skit-gott det var!!!


Det här var en laktos- och glutenfri cheesecake-glass som var alldeles vansinnigt ljuvlig!

Sen blev det grillat - och fortfarande kunde vi sitta ute på altanen och äta! Fantastiskt härligt!


Efterrätten hade vi med oss.


Grunden var en glutenfri sockerkaka, toppad med laktosfri hallongrädde, glutenfri havrecrunch och färska bär. En mini-tårta i portionsformat, if you will.

Sen blev det drinkar och spel hela kvällen.




Drinkarna var alkoholfria, eftersom tre av fem vuxna gick på mediciner, en gick på detox och en hade jour och var tvungen att kunna köra. Men det var jättegott ändå!

Spelet var något norrländskt skitspel som jag TVÄRFÖRLORADE... 😂

Det var en helt perfekt Långfredag!

❤❤❤❤❤

Idag har vi mest hängt hemma. Jobbat med altanfix och trädgårdsfix. Och ikväll äter vi påskmiddag och inviger eldkorgen jag köpte igår.


Vi har preppat med stenplatta under korgen. Vi kommer att spola altanen med vatten innan vi tänder, och vi kommer att ha vattenslangen liggande redo.

Vi har inte eldningsförbud här där vi bor, och vi tar självklart vårt ansvar och gör detta med största säkerhet.

Jag hoppas att det blir bra. Och att vi kan grilla Ahlgrens Grill-bilar över eld ikväll.

❤❤❤❤❤

Inga kommentarer: