============================================================

onsdag 22 maj 2019

Robinson 2019 - so far


Happy Mitt-i-veckan-dag!

Ännu en dag med typ 25 grader väntas tydligen idag! 🌞 Hörde dock att det vänder sen. Regn och tio grader mindre till helgen igen. Något säger mig att den kommande sommaren INTE blir som förra året... 😂 En vecka i Spanien var kanske inte en så dålig plan då...?

Hörrni!
Hemma kollar vi ju på "Robinson" med barnen. Vi tycker att det är jättekul! Och nu kommer det en

SPOILER-ALERT!!!!

Om ni följer Robinson och INTE vet vem som blev utröstad i Söndags - sluta läsa NU!!

Den här omgången har varit osedvanligt bra tycker jag. I alla fall efter att ärkesvinet Carl Hamilton åkte ut med huvudet först ganska tidigt.

Generellt har det sedan dess varit ganska lite konflikter och elakheter, även om det såklart förekommit. Den största grejen - eller DE största grejerna - på hela säsongen hittills är ju att

1. NICK från förra året - den förhatliga Nick som bara var elak och dum - visade en helt annan sida i år. Till slut kom en mjukare Nick fram. En man kunde tycka om.

2. SEBASTIAN som började som en lite självgod och elak spelare hittade sig själv, tog ansvar för dumheter han sagt och gjort,  BAD OM URSÄKT - vilket de flesta vuxna är dåliga på - och på det hela taget visade sig vara en fin kille.

Det här är mina FYRA topp-kandidater till finalen i år:

Klas - en sympatisk norrlänning som visat att han är både kunnig och en bra ledare

Linn - en annan norrlänning som visserligen styr sin pakt med järnhand men som också visat att man kan komma långt utan att vara den typiska muskelknutten. Hon är sjukt duktig överlevare och jag gillar henne.

Sebastian - ja... Jag VET att han åkte ut igår... Men jag VILL ändå ha honom i final!! 😂

Robert - en snällare, mysigare, härligare göbbe får man leta efter! Skulle man bli strandad på en öde ö med honom skulle man ändå känna sig trygg. Bara för att hans lugn skulle smitta av sig.


Och eftersom Sebastian åkte ut vill jag mer än gärna att JANNICKA tar hans plats i finalen. En feministisk vegan med stort hjärta, bra värderingar och är en riktig fighter. Henne gillar vi! 💪

Heja!

🌞🌞🌞🌞🌞

Inga kommentarer: