============================================================

onsdag 12 juni 2019

Sommarloooooooov.....!!!! 🌞

Ääääääääntligen!!!
SOM de (vi) har längtat!!!

Sommarloooooooov!!!


Vädret var ändå med oss får jag säga. Vi klarade oss igenom hela den fina avslutningen utan något regn, men kallt var det... ❄

Både Sonen och Dottern skulle spela på avslutningen. Sonen och gitarrgruppen framförde "Shallow" och Dottern spelade violin till "Den blomstertid nu kommer". Och jag grät. Såklart... ❤


Då vädret inte var tillräckligt trevligt för picknick i det gröna, så tog vi med oss fikakorgenhem igen, och fikade i uterummet i stället.


Nu chillar vi hemma ett tag jag och barnen. Maken åkte till jobbet. Sen ikväll firar vi in sommarlovet med lite bio - "Husdjurens hemliga liv 2". Det blir mysigt!

Jo! I vanlig ordning hade de fina skolföräldrarna fixat jättefina sommarpresenter till lärarna. Men vi hade några egna också.


1. Till Dotterns fritidspedagog och extra musiklärare, för hans engagemang och hans otroliga förmåga att locka fram musiken ur henne.

2. Till Dotterns lärare, som under trean hjälpt henne så himla mycket. När Dottern slutade tvåan mådde hon så dåligt att hon gråtit varje söndag hela vårterminen. Men hennes lärare lyssnade och gjorde små, men ändå betydelsefulla, förändringar. Och resultatet lät inte vänta på sig. Det har gjort skillnad. Verkligen.

3. Till Sonens lärare som haft, och fortsatt har, ett stort engagemang i varje barn och som gör ett sånt gediget arbete med klassen.

Jag VET att det blir lite larvigt med alla lärar-gåvor ibland. Ingen ger MIG presenter bara för att jag "gjort mitt jobb". Å andra sidan har jag inte hand om andras barn hela dagarna, och ansvarar för deras utbildning. DET är stort!

💙❤💜🧡💛

Inga kommentarer: