============================================================

torsdag 13 juni 2019

Tacksamhet

God Kväll!

Vilket höstrusk vi åkte på idag! Det fullkomligt VRÄKTE ner! Och åskade! Jösses vad det åskade! Det bara dånade så rutorna skallrade! Hela Gamla Stan ekade av åskan. Men okej, luften blev klarare, så man får ändå vara tacksam för det lilla. 😊

Idag hände "en incident", som det kallas på fackspråk, på barnens skola. Eller... skolan är ju över. Det är sommarlov och fritids nu. Men ändå.

Jag vill inte berätta för mycket, men man tillkallade polis i samband med en händelse som uppfattades som hotfull. Saker och ting redde så småningom ut sig och allt återgick till det normala, men både barn och personal var lite uppskakade, vilket inte är så konstigt.

Skönt ändå, dels att det inte var något farligt, men också att det uppenbarligen finns tydliga säkerhetsrutiner som funkar i en sån här situation. Det är tacksamt. Då andas man lite lättare om dagarna... ❤


I morgon är det planeringsdag så fritids är stängt. Sonen är ju hemma ändå, sommarlov som det är, men i morgon får även Dottern vara hemma. Jag jobbar hemma. Och sen ska Sonen ha grabb-kväll med två av sina kompisar här. Med övernattning. Såklart. 😂

Själv räknar jag dagarna, eller kanske veckorna egentligen, till semestern. Jag är i så stort behov av ledigt nu. Helst av lugn och ro också, men det är nog för mycket begärt... 😉 Skämt åsido - jag hoppas verkligen att jag kan ladda om i sommar. Hitta balansen igen. Jag känner inte igen mig själv längre, och det är inte så himla kul... Men jag hittar tillbaka ska ni se! ❤

Men nu ska jag varva ner inför natten tänkte jag. Lyssna på bok eller kika på lite NetFlix...? Det är frågan... Jag har sett klart på "The Society" och behöver något nytt. Men vad?! Hjälp en trött kärring nu!

💙❤💜🧡💛

Inga kommentarer: