============================================================

onsdag 17 juli 2019

Semester2019 - Jobb, tårar och blodbad

Idag sa väderprognosen att det skulle bli lätt regn, följt av mer regn, toppat med kraftigt regn. Så planerna blev

1. Hämta pass
2. Jobba lite på kontoret
3. Gå på bio

Skönt då att väder-spå-gubbarna hade FEL idag då... så jeans och tjock tröja var något överdrivet när vi promenerade runt i ett soligt och varmt Gamla Stan...

Efter jobbet fick barnen välja mat till tidig middag. Vi gick först till "House of Burgers" på Västerlånggatan, men vi gick därifrån. För trots att jag sa till att vi satte oss ute på uteserveringen direkt vi kom dit, så kom exakt NOLL personal ut och tog upp beställning. Så vi gick till slut. Skit-service!

Barnen hade verkligen ställt in sig på en nachotallrik, så vi letade upp en Taco Bar i stället. Och fick service och mat på ett kick.


Sen efter maten var det bio-tajm - "Lejonkungen". Tur att jag beställde biljetter igår kan jag säga... Salong 1 på Filmstaden Sergel var fullsatt...

Om filmen var bra...?

Oh yes!!! Den var VANSINNIGT bra! Otroligt bra gjord! Och de har verkligen gjort originalet rättvisa också. Kändes skönt på något sätt.

Jag grät såklart redan under inledningsscenen, men det var väl nästan förväntat... En av de absolut starkaste och vackraste scenerna jag vet, till galet vacker musik. Kan det ens BLI mer känslosamt?


Dottern blev väldigt påverkad av filmen, och har varit känslig hela kvällen. Gråtit mycket och haft det jobbigt - jag förstår verkligen 11-årsgränsen där... Men hon tyckte ändå att filmen var bra, så jag hoppas att det där med känsligheten går över..

Och när vi kom hem nu i kväll började Sonen blöda näsblod. Och ni vet ju hur det är när man blöder näsblod... det kan komma VÄLDIGT MYCKET blod på VÄLDIGT kort tid. Så när Sonen desperat ropade på mig från badrummet för att uppmärksamma mig på vad som hänt fick jag möta en smärre skräckfilms-scen när jag kom dit... 😳😂

Men, men... Nu är även det dramat över, och nu längtar jag efter en riktigt god natts sömn. Jag har börjat stressa upp mig inför Spanien nu också, så de sömnproblem som förut kom pga jobb- och vardagsstress är nu kompletterade med resfeber. Fyfan vad sämst jag är alltså... ! 😂

💜🧡💛💚💙❤

Inga kommentarer: