============================================================

söndag 18 augusti 2019

Dagens - eller Gårdagens, blev det...!

Lördagen innebar först fotbollsmatch på hemmaplan för Sonen. Laget var halvt ledbrutet redan från start med 2 skadade och 1 förkyld spelare. De fick slita hårt - och gjorde det ända till slutsignalen - men det blev tyvärr förlust ändå... Men JÄKLAR vilka kämpar!! 💪

Efter lunch gav vi oss iväg för att besöka den årliga Festen på Byn. Det är kul att vara där! Det är marknadsgata, byns stora föreningsliv visar upp sig, liksom räddningstjänst och politiska partier. Det är massor av kul och god mat, samt musik och uppträdanden. I år var det mest Youtubers och TikTok:are kändes det som. Trist. Men säkert kul för den yngre generationen. Vi köpte brända mandlar och godisremmar - klassiker - och besökte 4H gårdens djur som var på besök. På det hela taget en fin dag, tycker jag.


Efter Fest på Byn, dit vi alltså promenerat fram och tillbaka pga att NÅGON i familjen fått sin cykel stulen..., tog vi en fika hos några vänner. Mysigt.

Jag är tyvärr fortfarande HELT slut i kroppen, så här efter den första intensiva veckan på jobbet, och sover väldigt dåligt. Frågar ni min man säger han säkert att jag sover JÄTTEBRA eftersom jag ju SNARKAR som en full sjöbuse (okej, mina ord, inte hans). Men det som är svårt att förstå är säkert att jag faktiskt sover KASS, trots att det inte låter så. Jag dras upp ur sömnen vid varje andetag, så utvilad blir jag inte. Och lägg till det ångest och oro över att sömnen ska bli dålig redan från början, så har du ett vattentätt recept på katastrof...

Sonen blev krasslig under kvällen och fick lite feber. Han fick också ont i magen och hel  illamående. Jag fick avboka morgondagens match, ge hobom en Alvedon och hålla tummarna... Och han piggnade faktiskt till!

Matchen i morgon är fortfarande avbokar, och så får det förbli, så jag blir hemma hela dagen, vilket känns jättebra. Har SÅ mycket att ta tag i...!

Go Natt!

💜🧡💛💚💙❤

Inga kommentarer: