============================================================

måndag 19 augusti 2019

Skolstarts-Måndag och Själv-Rannsakans-Måndag

Nämen det var ju som sagt inte två super-peppade Troll som drog iväg till skolan i morse. Men när jag kom hem möttes jag i alla fall av två nöjda barn. Sonen hade fått spela fotboll med sina klasskompisar igen, och Dottern var väldigt nöjd med sin nya lärare. Så. På det hela taget var det väl ändå godkänt tror jag.

Jag köpte med mig lite skolstarts-presenter till dem på vägen hem från jobbet:




Lite träningskläder, pennor, pennskrin, en mugg samt en välförtjänt choklad-medalj. 😊

Själv är även jag helt o-pepp...

Svårt att förklara. Kanske är det bara höst-deppen som kommer tidigt. Kanske är det tröttheten. Kanske är det bara det faktum att jag känner mig vilsen.

Jo. Vilsen. Missförståmig rätt - jag gillar mitt jobb och så. Men jag känner mig inte alltid lika delaktig som jag var på mitt förra jobb. Där var jag med överallt. Jag var den som rådfrågades om allt - från möblering till att hantera en utmanande personalsituation. Så är det inte nu. Det är en kollega som är den personen. Visst, på mitt förra jobb jobbade jag med människor jag känt i 20 år, det gör jag inte nu, så det påverkar såklart.

Sen känner jag mig oerhört malplacerad i Kungliga Hufvudstaden också. Jag hänger inte med alls när det pratas trender, butiker, restauranger och Gud vet allt. Jag tittar mest djupare i skärmen då det börjar...

Äh! Jag vet inte... Det är säkert bara jag som är känslig. Jag har supergulliga kollegor, som jag tycker jättemycket om. Det är hos mig problemet ligger.

Ännu en sak att jobba med alltså... 😂

💙💚💛🧡💜❤

Inga kommentarer: