============================================================

måndag 18 november 2019

Livspusslet

Det förhatliga livspusslet. Klyschan som förföljt en sedan man blev förälder och plötsligt hade ett helt annat liv... Pjuh...!

Jag försöker förstå vad mina pusselbitar består av. Jag menar, jag kommer ju hem relativt tidigt jämfört med andra så jag borde ju ha ALL tid i världen...?

Idag var jag hemma ungefär kvart i fem. Då hade jag lämnat kontoret ungefär kvart över tre. Det tar alltså ca 1,5 timme dörr till dörr. Viktig bit här. 3 timmar om dagen reser jag alltså till och från jobbet.

Väl hemma varvade jag matlagning med läxhjälp. Min son behöver sällan stöd, även om det händer vid stora prov etc, men min Dotter behöver stöd varje dag. Hon har lätt att sväva iväg och svårt att hålla fokus, så man behöver finnas där.

Vi åt middag strax efter sex, och det tog väl kanske en halvtimme. Då var jag tvungen att jobba med lite akuta grejer, och vid kvart över åtta la jag mig och läste för barnen. Klockan nio släckte de sina lampor och då skulle jag snabbt tvätta idrottskläder inför skolan i morgon, samt leta upp och ta fram lämplig packning inför skridskoåkning, som Sonen har på schemat i morgon.

Självklart borde han göra den delen själv, och hade jag bara vetat var allting fanns hade han kunnat göra det. Men nu fick jag ju leta mig halvt fördärvad... För att jag helt enkelt tappat bort den informationen att det är skridsko i morgon... Har haft lite väl mycket kakor i hjärnan på sistone... 😂

Och nu är klockan egentligen redan för mycket. Jag ska upp 04.45 i morgon bitti, och borde ju lägga mig typ 8.45 egentligen... och det händer bara inte...

Jag får sova när jag är död sen...


😴😴😴😴😴😴

Inga kommentarer: