============================================================

söndag 23 februari 2020

Sköna Sportlovs-Söndag

Men HALLLÅÅÅÅÅÅ vilken vändning!! Igår promenerade jag fram i storm och fick ansiktet peelat av hagel. Idag sken solen från en in princip molnfri himmel! Ljuvligt!


Har tyvärr fått höra att det ska dra in ett nytt lågtryck med både regn och SNÖ (?!?!) på onsdag, så jag är ändå smått deprimerad här. Jag menar... HUR ska jag kunna hantera SNÖ när det börjar se ut så här i trädgården hemma...?


Alltså... jag vet inte riktigt vart den här dagen tog vägen... Jag sov ganska länge - gick inte upp förrän vid nio - så det kan ju såklart gjort sitt... Men jag hade så jäkla ont i magen hela kvällen och hela natten så jag behövde väl sova ut. Igår visste jag inte om det bara var mitt vanliga magonda som höll på, eller om det var en magsjuka in the making. Det visade sig att det måste varit det första, för i morse var det äntligen borta...

Efter frukost drog jag som sagt ut på promenad med grannfrun, och sen när jag kom hem var det lite lunch-fix och lite tvätt, och sen var det dags att förbereda veckans Söndagsfika, som såklart skulle intas i uterummet en sån här dag! Vi har haft långt över 20 grader där ute! Så himla najs! Så det blev kaffe och nybakad äppelkaka idag.


Nu är det bara att ladda om inför ny vecka, då. Och nu är ju skolan igång igen, så nu är det planering och pusslande igen. Veckan bjuckar inte på så jättemycket annat utöver det vanliga egentligen. Vilket är skönt på ett sätt. Vanlig vardag är kanske tråkigt och så, men det finns också något ganska skönt över att veta hur veckan i alla fall BÖR utveckla sig.

Så nu kliver vi in i den sista Februariveckan med full fart, vänner!

KRAM!

❤❤❤❤❤❤❤

Inga kommentarer: