============================================================

onsdag 8 april 2020

Dagens lärdomar


Ja. Jag gjorde så. Jag tog mig ut i morse igen. Så. Jävla. Najs! ÄLSKAR att våren verkligen börjar komma! Jag vet, det är april och så sent som i torsdags fick vi genomlida både hagelstorm och snö, men våren ÄR på ingång. 100%. Ingen återvändo. Och DET är så jäkla skönt!

Jag har hittat en ny podd också - P3 ID - som alltså är typ 45 minuter personporträtt. Igår lyssnade jag på avsnittet om Ivanka Trump. Idag började jag lyssna på det om Elon Musk. Älskar nya, välproducerade poddar!

☆☆☆☆☆☆☆

Igår var jag och hämtade en ny online-kasse hos lokala ICA Maxi. Tyvärr hade vissa saker tagit slut. Andra hade bytts ut. Men en sak hade de bommat faktiskt. Så jag åkte ner igen och frågade hur vi skulle göra. Och då fick jag veta att dessa kassar inte plockas här i butik, utan de plockas på ett centrallager och körs hit, så jag måste ta det med dem.

Hur som - detta kan ju förklara varför yoghurten de absolut inte kunde leverera fanns i butiken...

Jaja... alltid lär man sig någonting nytt! 😊

☆☆☆☆☆☆☆

Apropå att lära sig nytt - kommer ni ihåg det här:


PÅTA! Jag lärde mig aldrig det där, som alla andra, på syslöjden i skolan. Tror att jag helt enkelt inte hann med, för jag höll väl på med ett par shorts eller något under hela mellanstadiet... jag är inte så skitbra på att sy och sådär nej...

Men nu kanske jag ska prova? För Maken fick för sig att barnen skulle testa, så han fixade en kloss och nu hipp som happ så har vi påtade garn-ormar överallt.

Jamen NÅTT måste man ju sysselsätta sig med!!!

😂😂😂😂😂😂😂

Inga kommentarer: