============================================================

söndag 31 maj 2020

Helgen som gick

Vilken helg, vilken helg, vilken heeeeeelg! 😊

Igår var Maken ute och klippte gräs i sina områden. Det tog nästan hela dagen. Under tiden gick jag här hemma och plockade. Det hela mynnade ut i att jag städade hallen. Alltså... STÄDADE hallen. Plockade bort och vakuum-packade alla vinterkläder. Rensade skohyllan. Tvättade av väggarna (ja... det var tydligen lerigt i vintras...). Tvättade golven i hela huset... Så jäkla skönt!

På kvällen satt vi ute på baksidan i kvällssolen och åt grillad kyckling. Och jag unnade mig rosé i solen...! 🌞



Och idag är det Mors Dag och jag hade mina planer väldigt klara:

1. Handla blommor och plantera
2. Besöka Lilla Mammas grav
3. Ta mig upp till skogen och ta en PW

Jag fick med mig Maken till Plantagen för att köpa blommor och jord, och låt mig säga så här: om jag åker på Covid19 inom den kommande 2-veckorsperioden vet jag var jag blev smittad...

Ämenfyfan...! Jag fattar att det är mycket folk ute nu när solen tittat fram. Men även om det är så - TA LITE JÄVLA HÄNSYN OCH HÅLL AVSTÅNDET!

Jag gick hela tiden och höll en lucka öppen för att undvika trängsel. Pratade högt och tydligt om att hålla avståndet. Och vad gör folk? "ÅHÅ! Här var det ju en lucka! Här kan jag ju TRÄNGA MIG IN!"

Jävla PLATT-NACKAR!!!

Men okej... jag gjorde mitt bästa. Man måste ju kunna åka ut ibland och göra ärenden. Jag som håller mig mest hemma...

Men nu har jag planterat i blomlådorna vid köksfönstret, jag har planterat om alla tomatplantor och satt en fin hortensia. Just nu får allt stå samlat på framsidan, för Maken tvättade av altanen inför att den ska oljas in, men sen ska allt upp på rätt plats.



Sen när jag gjort allt det där åkte jag upp till Lilla Mammas grav. Det var sååå risigt... märktes att ingen varit där på länge. Usch... jag skämdes verkligen... Men nu har jag städat upp och planterat lite nytt, så nu fick hon det fint igen.



När jag kom hem blev det lite Mors Dag-fika i trädgården. Kladdkaka med glass och färska bär. Mysigt och riiiiiiiktig gott!





Och sen då? Hur blev det sen?

Jomen jag tog mig upp till skogen och femman, precis som jag hade planerat. Det blev en riktigt rask PW. Så himla skönt! Var helt knallröd i fejjan när jag kom hem! Svettig och slut i hela kroppen! 😂 Men jag njöt hela vägen runt! Så himla vackert!





Så mina planer för dagen höll med andra ord. Skönt när det blir så för en gångs skull... 😉 Nu är jag helt slut i kropp och knopp, och längtar efter en låååååång dusch och en riktigt god natts sömn! Men först blir det lite högläsning för barnen såklart. Vi är snart igenom "Percey Jackson". 😊

Hoppas ni haft en fin helg, och att ni får en fin vecka!

♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: