============================================================

lördag 1 augusti 2020

Dag 15: Dag 14. Och lite dag 15 också dårå.

Näääääää.... inte gick jag och gav upp där i min deppighet häromdagen. Nej då. Deppen är kvar. Men man måste ju trampa på.

Så igår inledde jag med en 8 km promenad tillsammans med grannfrun. Sen jobbade jag faktiskt en stund. Och vid fyra var det dags för...

... just det: KRÄFTSKIVA! 😊


Det var supermysigt och förmodligen precis vad jag behövde. ♡

Vi åt kräftor och räkor och västerbottenostpaj. Vi drack bubbel. Vi gick ut på gräset med barnen och kickade lite boll. Vi drack kaffe och åt hembakat och spelade Cards against Humanity. Vädret var med oss hela kvällen och sommaren visade sig ÄNTLIGEN från sin bästa sida.

Även om det inte blev jättesent var jag lite osäker på hur dagen idag skulle bli. Och nog för att jag var lite seg i morse, men ut skulle jag likväl! En mils promenad igen! 💪


Och Augusti har ju för övrigt börjat JÄVLIGT starkt. Idag fick jag alltså plocka bort en fästing, som bitit sig fast på benet mitt. JÄVLA hemska kryp! Jag hoppas verkligen att den inte hade nån äcklig smitta...

Jag är ju vaccinerad mot TBE, och även om skyddet inte är 100% så är det förhoppningsvis bra nog. Men borrelia vill man ju inte ha... Och när jag var barn hade jag en ansiktsförlamning - halva ansiktet - som man inte visste varifrån den kom. Men så här i vuxen ålder har jag kommit fram till att det nog kan ha varit från en fästing... Usch vad jag hatar dem!

Jahaja... nu ska jag väl gå och fixa lite käk kanske. Sen efter middagen ska vi gå över till ett par kompisar och kvällsbada och snacka skit. Jag tar väl med mig vinet jag fick när jag fyllde år. Eftersom Maken inte dricker alkohol får man ju fördela ut det som finns... 😂


Inga kommentarer: