============================================================

lördag 8 augusti 2020

Dag 22: Värmeslag, Vänner och Vurpor

 

Mot bättre vetande tog jag mig ut på en mils promenad i morse. Vi har ju fått in tropisk värmebölja igen, och det var kanske inte jättesmart att utsätta kroppen för det där. När jag kom tillbaka var jag helt slut och den huvudvärk som kommit under promenaden var snart olidlig...

Jag la mig på madrass i poolen en stund när jag blev ensam hemma mitt på dagen, men jag gick till slut in och svalde två snabba Alvedon och sänkte två liter vatten. Jag var så snubblande nära att kräkas av smärtan!

Tror jag ska ha keps på skallen nästa gång jag går ut och går i gassande sol...

Desto trevligare var det igår. Maken kände sig bättre efter att han sovit en stund och medicinen tagit, så vi drog till kompisarna på middag som planerat.

Det blev grillat och färskpotatis. Vin. Kaffe. Marängtårta. Fina samtal. Glada barn. Och skalbaggar i BH:n...

... jo. Skalbaggar i BH:n.

Eller... egentligen skalbaggE i BH:n. Det var bara en.

Nämen jag satt där och pratade med min vän, och så fladdrade det till, och så kändes det som att jag fick nå löv eller något i BH:n. Jag grävde lite ogenerat men hittade ingenting. Men det kittlades fortfarande, så jag kollade igen. Och sen igen. Och efter en stund såg jag något svart som KRÖP så jag fick såklart panik och ville typ bränna upp hela BH:n...! Men jag nöjde mig med att slänga ut den på altanen... där den dog av smällen...

Missade såklart att ha en referenspryl för storlek men... den var typ 2,5 cm lång.

Fy. Jävla. FAAAN!

Alltså... älskar sommaren och djur och allt va. Men... de får mer än gärna hålla sig på sin kant...

Nu ska vi ha en lugn kväll hemma. Egentligen ska vi på match i morgon - säsongens första - men Sonen kom just hem efter att ha vurpat med cykeln och skrapat upp axeln, båda händerna, armen och ena knät. Så... ja... Han är inte supermobil här. Och inte heller superpepp på att ha tröja på sig. Så vi får nog heja på från sidan i morgon...


2 kommentarer:

Anonym sa...

Var det behån eller baggen du slängde på altanen? 😃

Hafen75 sa...

😂😂

Hade lust att göra båda delarna. Nöjde mig med att klämma ihjäl (vilket inte var meningen egentligen) baggen... may he/she rest in peace (någon annanstans än i min tutt-klyka tack...)

😂😂