============================================================

söndag 9 augusti 2020

Dag 23: Läget då...?

 Och nu blir det viktig informationskampanj!

Som jag nämnde igår hade Sonen rasat på cykeln på vägen hem från badet. Han skrapade upp en hel del och var ärligt talat ganska spak igår kväll.

Idag är det bättre, men han är stel och svullen fortfarande.

Vi gjorde en snabb inventering av cykeln och hjälmen idag. Cykeln var lite sned i styret, och kedjan hade hoppat.

Hjälmen däremot...

Ja. Ni ser ju på bilden. Jäklar vad glad jag är att han INTE är en av dem som har börjat lägga bort hjälmen...! Det där hade blivit en tur till akuten om han hade cyklat och ramlat utan hjälm, kan jag säga...

Så. Cykla försiktigt, vänner! ☆

I övrigt har jag inte gjort mycket idag. Hoppade över promenad pga livrädd att bli lika dålig som igår, när jag alltså fick sån sprängande huvudvärk att jag höll på att kräkas rakt ut till slut.

I stället har jag varit med barnen till Glasshaket. Och så har jag legat en stund i poolen också. 

Och nu väntar jag på middag. Pappan fixar idag. Han fick för sig att vi skulle äta friterad kyckling idag, så det där får han rodda med. Skönt att slippa laga mat för en gångs skull...! 😊

Ikväll kollar vi på tredje Polisskolan-filmen tillsammans med barnen. Vi har sett de två första tidigare under veckan, så vi kör en till. De har de tre första på Netflix. Men... hur många gjorde de egentligen? Känns som att det var fem? Eller sju? Nästan i samma liga som "Fast and the Furious" i alla fall. Men bara nästan... 😉


Inga kommentarer: