============================================================

torsdag 13 augusti 2020

Dag 27: Back in the saddle

Idag var det ÄÄÄÄÄÄNTLIGEN terminsstart för stallet igen! SOM hon längtat, ungen! Och så fick hon sin gamla trogna, fina, stooooooora riddarhäst på första lektionen också! ♡

Men herregud vad varmt det var! Stackars hästar! Och stackars tjejerna! Jag satt i skuggan och pustade, men de fick ju jobba hårt i sol och i full utrustning. Pjuh...!

Det var också gaaaaalet varmt i morse när jag gick ut på promenad igen, efter två dagars vila. Jag lyckades ju missa att köpa skavsårsplåster igår, så jag fick köra dubbla vanliga plåster plus lite påhittig vaddering av insidan av skon, men sen gick jag ut. Det gjorde ont, det gjorde det. Men det höll ju ihop i alla fall. Bra skit! 😊

I morgon är det fredag och sista officiella semester- och sommarlovsdagen. Vi tänkte dra och köra GoKart tillsammans med grannen mitt på dagen. Käka en hamburgare. Lyxa till det lite. Vi har ju inte gjort sådär svinmycket kul semestergrejer den här sommaren, av naturliga skäl, så... vi får göra vad vi kan.

Jag är så sjuuuuukt INTE redo för jobb på måndag! Det känns inte som att jag haft semester på riktigt. Jag har först den här veckan börjat känna lite, lite lugn i själen. Och då är det dags att börja varva upp igen. *suck* Inte mycket att göra, men... hade ju varit skönt att få känna sig i alla fall lite utvilad inför höstens utmaningar. Det löser sig såklart. Men surt ändå på något sätt.

♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: