============================================================

tisdag 8 september 2020

Check!

Att ha tagit över den här förkylningen från Sonen tycks vara som att följa en checklista, där man kan förutspå exakt nästa steg hela tiden. Här är min status nu (gröna delar klara).

Halsont ✅
Feber ✅
Huvudvärk ✅

I två dagar har jag också tampats med

Snor-i-hela-skallen-och-nysa-varannan-minut ✅

- den är inte helt över, men på sluttampen.

Och idag har jag kunnat klocka in det som skall vara sista delen

Slem-i-halsen-så-jag-måste-svälja-hela-tiden-så-därför-mår-jag-illa ☑
Men-hur-kan-jag-ha-torrhosta-trots-slem-i-halsen-hosta ☑

Men jag mår alltså egentligen inte jättedåligt. Har såklart varit trött och hängig, men ingen fara. Jag har fortfarande jobbat (hemma) och vardagen har rullat på. Så jag ska inte klaga. Är mest fascinerad av att man nästan kan pricka av varje steg i den här förkylningen minut för minut...! 😂

Och nej, jag har inte testat för Covid19 pga det är ett jävla meck att få en tid, och de är ändå slut när man kommer fram. Orka liksom...

Men jag tror inte det är Covid19 ändå. Det är en vanlig åter-till-skolan-sjuka. 100%.

Men snart är jag tillbaka igen. Och då gör jag ett tyck med städningen här uppe igen! Ja... jag sover ju i gästrummet uppe på övervåningen, och låt mig säga så här... att hade jag inte redan varit sjuk hade jag fan blivit det av att ligga och se på den här förblonkade röran.... 😓

See Ya! Nu ska jag äntligen soooooooova!!!

♡♡♡♡♡♡♡


♡♡♡♡♡♡♡


Inga kommentarer: