============================================================

måndag 23 november 2020

Dagens

Hej å Hå, snart ska det gå...!

Idag har jag lite mildare värk i nacken. Fattas bara annat efter Voltaren Gel, Citodon samt en fantastisk uppfinning kallad "sitt-sova". Jag pallade upp med mitt GIGANTISKA kuddberg, så att jag var näst intill helt omsluten, och satt-sov i natt. Visst, det var mest till och från, men jag slapp vakna av smärta vid varje rörelse. Win! Att jag nu, efter många nätters sömnbrist, är så trött att jag somnar rakt i tangentbordet när jag jobbar kan vi lämna därhän, tycker jag...

Men det är som sagt något bättre idag. Bra är det ju inte. Inte än. Men det är ju inte första gången detta, så jag vet ju att det går över. Bara jag har tålamod så...

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Idag gjorde jag lönerna på jobbet, och jag brukar alltid skriva in något kul eller knasigt meddelande på lönebeskeden. Idag blev det detta:


Den är säkert tänkt som en zen-carpe-diem-inspirations-grej. Men jag tänker bara "Jajjamen!! Fill me up!!" 😂

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Idag kom första leveransen av det jag klickade hem i helgen. Sjukt snabbt jobbat! Det blev hemleverans med Budbee också - jättesmidigt! Jag valde alternativet "lämna utanför dörren" så slapp chauffören ringa på, och vi slapp båda onödig kontakt i dessa smittspridningens tider. Himla smart!

Jag har fler leveranser på gång, varav ett par till är hemleverans, så det är bra.

Jag vill som sagt gärna bli klar med julklapparna den här veckan, för jag misstänker att det kan bli KAOS nästa vecka, efter Black Week och Black Friday.

I morgon är det faktiskt bara EN MÅNAD kvar till julafton! Och även om det kanske blir en lite annorlunda jul så vill vi ge barnen en så vanlig jul som möjligt.

Häromdagen sa barnen de längtade jättemycket till jul. "Ja såklart - julklappar!" sa vi vuxna. Och Sonen svarade direkt: "Jo... det också. Men jag längtar efter stämningen. Det är så mysigt! Och så längtar jag tills vi köper gran - det är det bästa med hela julen!" 🎄🎅❤

Själv längtar jag inte lika mycket som vanligt. Det här året har liksom slagit all luft ur mig. All energi jag har går åt till att bara hålla ihop, känns det som. Och då är det svårt att uppbåda ork till julpynt, julgodis, klappar, gran och julmat. Men förhoppningsvis får vi vara friska och njuta av julefrid här hemma också. Så småningom.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Ta hand om er! Nu ska jag sitt-sova med världens finaste katt vid fötterna. 😻 KRAM på avstånd! ❤



♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: