============================================================

lördag 10 april 2021

Rooooooad-Triiiiip!

Okej. Skäll på. Gör't om ni vill...

Men vi lever ett så sjukt snålt socialt liv sedan ett år tillbaka att jag, för att behålla någon form av mental stabilitet, tog en road-trip med barnen idag.

Vi packade in oss i bilen och körde flera mil för att besöka en nyöppnad disc-golf-butik i Nacka.

Ja ni hör ju. Party...! 😅


Men det var faktiskt en rätt trevlig utflykt. Bortsett två, mindre saker då.

1. Vi följde min dumma GPS och körde så in i helvete fel att det tog dubbelt så lång tid att komma dit som planerat och

2. Vi var sååååååååå nära att krocka på vägen hem. Eller... bilen framför oss tvärnitade, varpå jag fick tvärnita, och bilen bakom oss då höll på att smälla in i oss. Nu hade han som körde just den bilen sinnesnärvaro att styra ut sin bil så den snarare hamnade till höger om oss, men hade han inte haft det så hade hans bil hamnat i mitt bagageutrymme. Så kan man säga.

Jag blev alldeles skakis...

Men som sagt - i övrigt var det en trevlig förmiddag.







Sen var vi tvungna att stanna och äta på vägen hem. Sonen har ju tendens att bli åksjuk så han ska helst inte bli för hungrig i bilen. Och jag insåg att vi inte hinner hem innan det är klippt. Så vi fick stanna.


Det var så sjuuuuuukt mycket folk på restaurangen så jag fick hyper-panik...! Beställde på skärmar och väntade ute för att inte vara bland folk.

Men för fan KFC!!

Vi är ETT ÅR in i pandemin, och det finns faktiskt enkla saker ni KAN göra för att minska smittspridning!

T ex kan ni sätta upp skyltar med könummer i fönstret, så man kan vänta utanför och ändå se när det är dags att hämta sin mat. Som det är nu måste alla trängas INNE vid kassan! Galet!

Ha också beställningsskärmar utomhus om det går. Vet att Max har gjort så, så det är tekniskt möjligt.

Dessutom kan man faktiskt ha en person i dörren som håller reda på hur många som får komma in, så det inte blir sånt kaos.

Och sist - personal som hämtar maten och levererar till oss som väntar ute.

4 inte jättekomplicerade saker som LÄTT skulle bidra till minskad smittspridning. Men det är klart, det är ju lättare att bara sätta upp lappar om att "komma ihåg att hålla avstånd". Gud förbjude att man skulle ge rätt förutsättningar för att kunna göra det också...

Förlåt... jag blir bara så jäkla frustrerad...

Alltså... vår lilla närlivs här i området - en liten jourbutik som drivs av tre bröder - har satt upp en enkel räknare kopplad till dörren, och en lampa som lyser grönt om man kan gå in, men rött om maxtaket för antalet kunder är nått.

Så kan DE göra det så kan väl herregud en stor butikskedja eller restaurang göra det?

Jaja... nu ska jag i alla fall ta kväll här.

Ha en fin kväll! ♡

Inga kommentarer: