============================================================

onsdag 15 september 2021

Kämpa!

Jag fattar såklart att det för många andra - nästan alla skulle jag tro - låter helt befängt att jag i detta nu ligger och smått hoppas på en magsjuka i natt. Inte för att jag vill bli sjuk - magsjuka är ett Satans påfund - utan för att en magsjuka i natt tvivelsutan skulle ställa in min resa till Skåne i morgon.

"Men vill du inte till Skåne?"

Jo. Det vill jag.

"Men trivs du inte med dina kollegor?"

Absolut! De är bäst!

Men det som är så svårt för andra att förstå är att jag inte är bra på att hantera när mina rutiner bryts och mina cirklar rubbas. Tyvärr händer ju sånt hela tiden - det kallas livet - och jag löser det. Men innan jag löser det måste jag först må lite dåligt.

Så just nu har jag svettningar och ont i magen. För att jag ska sätta mig på ett flyg som inte ens lämnar landet. Det är svinlarvigt, jag vet. Men min ångest är icke desto mindre verklig för det.

Hade jag kört ner med min egen bil i stället så hade jag inte alls känt så här. Och det är inte så enkelt som flygrädsla heller. För ett tåg hade känts jobbigt också. Inte lika. Men jobbigt ändå.
Jag fattar såklart att det handlar om mitt sjukliga kontrollbehov. Jag kanske borde söka hjälp för det...?


Rubba inte mina cirklar...

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡


Inga kommentarer: