============================================================

lördag 22 januari 2022

Dag 22: Shop 'til you drop

Vad konstigt det kändes att Maken kom hem från jobbet 8.30 i morse och ba "Go Natt!" 😂

Han fick i alla fall sova ut medan vi andra var ute på annat. Sonen var - surprise, surprise - uppe i disc-golfbanan och jag och Dottern drog iväg på shopping. Skönt att komma iväg i tid och slippa eventuella folkmassor.

Vi lyckades få tag i allt vi behövde: skidbyxor, varmare vinterjacka, nya vantar,  värmekuddar - allt! InterSport hade 20% på alla barnkläder, och jackan vi hittade hade dessutom extra 30% så den kostade inte ens 400 kronor till slut! Score! 🤘 Snygg var den också!




När vi kom hem och hade ätit lunch (jag åt som bekant inget innan vi åkte iväg så det blev frukost-lunch för min del) skjutsade jag Dottern till en kompis. Själv satte jag mig och jobbade lite. Huset var tyst, sånär på tvättmaskinen, eftersom Maken sov och Sonen var kvar i skogen.

Maken jobbar i natt igen, så jag lär väl sitta i tystnad och jobba i några timmar i morgon också. 😊

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Kommande vecka blir en ödesvecka. Jag har ett antal rapporter som MÅSTE byggas ihop och skickas ut innan fredagen kommer, och på grund av de olika förändringar som sjösattes i början av året fick jag göra om en del i mina redan satta tidplaner, så nu sitter jag lite tajt kan man säga. Det löser sig ju, men det är lite stressigt just nu.

Och det är en ödesvecka på ett sätt till - om vi tar oss igenom nästa vecka kanske - KANSKE - vi klarar oss från Covid så pass länge att vi klarar oss till tredje sprutan. Jag är inbokad 1feb, Maken 3feb. Håll tummarna! 🤞

Sov Gott nu!

Ta hand om er!
Och ta hand om varandra!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: