============================================================

måndag 23 maj 2022

Känslo-dag

I vanlig ordning sov jag som en kratta. I natt blev jag väckt runt 03 av vad jag i mitt yrvakna tillstånd trodde var en JAS 39 Gripen brummandes på garageuppfarten. Ja, nu var det ju inte det såklart. Men vad det var som väckte mig har jag fortfarande ingen aning om. Jag gick till och med upp och kollade ut genom fönstret för att försöka se vad det var, men blev inte klokare. Märkligt. Hur som helst hade jag svårt att sova efter det. Så GISSA om jag varit kräk-trött och haft kräk-ont i huvudet idag?!

På jobbet fick jag svårt att koncentrera mig frampå dagen. Huvudvärken var för mycket. Så Alvedon till lunch, alltså... Sen drog jag hemåt för att kunna skjutsa Dotter till och från Kulturskolans föreställningar av "Blodmysteriet", som hon var med och spelade fiol i.


På kvällsföreställningen var föräldrar, syskon, släkt, vänner och övriga välkomna. Och det var såklart SÅ BRA! ♡ Musiken, sången, allt! Så O-TE-ROLIGT duktiga musik-barn vi har i kommunen! Riktigt kul att se!

Om det kom en tår? Jorå. Själva föreställningen var mest kul och fnissig, men när vi lyckades klappa in orkestern till en extra låt efter avslutad föreställning rann det lite över i mammahjärtat. Tårar kom. Det erkänner jag. ♡

Efteråt åkte vi hem med köpe-mat, och mötte upp Storebror som enligt egen utsago "kastat som en Gud" på kvällens disc-golf-runda. ♡


Nu har jag laddat med värktabletter, så att jag förhoppningsvis kan få sova i natt. Jag hoppas också att jag slipper ha ont i morgon. Men tyvärr tror jag inte det blir så. Min nacke är pajko. Sånt gör ont.

I morgon har Dottern hemstudier. Jag räknar därför med att behöva lägga en hel del tid på att stötta henne där. Hon har maaaaaassor av jobb att göra. Och hon är inte gjord för den där typen av självstudier.

Jag är själv massivt överhopad av jobb, så jag vet inte hur jag ska få ihop tiden just nu. Men det får väl lösa sig. På nå' sätt. 

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: